Sümela Manastırı’ın bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabı tamamlandı

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, Sümela Manastırı'nın bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlanarak yeniden ziyarete açıldığını duyurdu.

25.06.2026-10:34 - (Son Güncelleme: 25.06.2026-10:34)
Sümela Manastırı’ın bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabı tamamlandı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sümela Manastırı’nın bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlandığını ve manastırın artık ziyaretçilere açıldığını duyurdu.

Bakan Ersoy, yaptığı açıklamada, "Sümela Manastırı’nı ziyaretçilerimizin güvenliği ve kültürel mirasımızın korunması amacıyla yürüttüğümüz çalışmaların ilk etabını tamamlayarak, yeniden ziyaretçilerimizle buluşturduk. Bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda yamaçlarda gerçekleştirilen kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleriyle bu eşsiz miras alanını daha güvenli hale getirdik" şeklinde ifade etti.

Sümela Manastırı’nda, özellikle kaya yüzeylerinin temizliği ve çevre düzenlemeleri üzerine yoğunlaşılan bakım ve güvenlik çalışmaları sonrasında, manastır yeniden ziyarete açıldı. Kapsamlı restorasyon çalışmaları ise planlanan program çerçevesinde devam etmektedir.

Çalışmalar kapsamında, manastırın iç ve dış avlularındaki erişimi güç yamaçlarda uzman ekipler tarafından kaya yüzey temizliği gerçekleştirildi. Dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise bin 225 metrekarelik alan, potansiyel riski azaltmak amacıyla temizlendi. Ayrıca, iç avludaki 935 metrekarelik alanda; küçük kaya düşmelerine karşı koruyucu tedbir alınarak tel uygulama yapıldı.

Manastır girişindeki gişe binasının çatı kiremitleri de yenilenerek yapı güvenliği ve estetik bütünlük korundu. Bakan Ersoy, ziyaretçileri en güvenli şartlarda ağırlamaya kararlılıkla devam edeceklerini belirtti.

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANI MEHMET NURİ ERSOY, ""SÜMELA MANASTIRI'NI, ZİYARETÇİLERİMİZİN GÜVENLİĞİ VE...

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANI MEHMET NURİ ERSOY, ""SÜMELA MANASTIRI'NI, ZİYARETÇİLERİMİZİN GÜVENLİĞİ VE KÜLTÜREL MİRASIMIZIN KORUNMASI AMACIYLA YÜRÜTTÜĞÜMÜZ BAKIM VE GÜVENLİK ÇALIŞMALARININ İLK ETABINI TAMAMLAYARAK YENİDEN ZİYARETÇİLERİMİZLE BULUŞTURDUK" DEDİ

YORUM YAZ!..
Modal