İzmir’in Seferihisar ilçesinde, belediye ile bağlantılı kişi ve kuruluşların inşaat ile imar süreçlerinde menfaat temin ettikleri iddiasıyla yürütülen soruşturma kapsamında, Seferihisar Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürü E.U. gözaltına alındı. Soruşturma çerçevesinde daha önce belediye başkan yardımcısı İ.G.P. dahil olmak üzere 5 kişi tutuklanmıştı.
Seferihisar Belediyesi ile bağlantılı imar işlemlerinde menfaat sağlandığına yönelik iddiaların ardından, 17 Haziran tarihinde operasyon başlatıldığında, aralarında Seferihisar Belediye Başkan Yardımcısı İ.G.P.’nin de yer aldığı 6 şüpheli gözaltına alınmıştı. Soruşturmanın derinleşmesiyle, tutuklananlar arasında önceki dönemde görevden alınan Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa Günay’ın eşi Nermin Günay ve şirket çalışanı M.C.H. de 18 Haziran’da yakalandı.
İl Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şubesi’nde 19 Haziran tarihinde 8 şüphelinin işlemleri tamamlandı. S.Y., sağlık sorunları nedeniyle ifadesinin ardından serbest bırakıldı. Adliyeye sevk edilen şüpheliler arasında Seferihisar Belediye Başkan Yardımcısı İ.G.P., inşaat firması yetkilileri S.B. ve R.K.B., kamu görevlisi Ö.A. ve şirket yetkilisi R.Ö. tutuklanarak cezaevine gönderildi. Nermin Günay'a yönelik adli kontrol tedbiri uygulanırken, M.C.H. ise serbest bırakıldı.
Seferihisar Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde süren bu soruşturma, imar ve inşaat süreçlerindeki usulsüzlük iddialarını kapsamlı bir şekilde ele almakta. İmar ve Şehircilik Müdürü E.U. hakkında çıkarılan gözaltı kararıyla ilgili olarak, İl Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şubesi ekipleri tarafından düzenlenen operasyon sonucunda E.U. yakalandı. Gözaltına alınan E.U.’nun emniyetteki işlemlerinin ise devam ettiği bildirildi.

İZMİR'İN SEFERİHİSAR İLÇESİNDE, BELEDİYE İLE BAĞLANTILI KİŞİ VE KURULUŞLARIN İNŞAAT İLE İMAR SÜREÇLERİNDE MENFAAT TEMİN ETTİKLERİ İDDİASIYLA YÜRÜTÜLEN SORUŞTURMA KAPSAMINDA, SEFERİHİSAR BELEDİYESİ İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRÜ E.U. GÖZALTINA ALINDI.