Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD-İran görüşmeleri hakkında açıklamalarda bulundu

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD ile İran arasındaki müzakerelerde umut verici ilerlemeler kaydedildiğini duyurdu.

22.06.2026-13:07 - (Son Güncelleme: 22.06.2026-13:07)
Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD-İran görüşmeleri hakkında açıklamalarda bulundu

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD ve İran arasında İsviçre'de gerçekleştirilen barış müzakereleri hakkında önemli bilgiler paylaştı. Şerif, görüşmelerin olumlu ve yapıcı bir atmosferde yapıldığını belirterek, 60 gün içinde nihai bir anlaşmaya ulaşılması amacıyla bir yol haritası üzerinde mutabakat sağlandığını ifade etti. Ayrıca, siyasi denetim sağlayacak bir Yüksek Düzeyli Komite kurulması ve daha fazla teknik görüşmelere başlanması gibi konuların da görüşüldüğünü vurguladı.

Pakistan Başbakanı, Bürgenstock kasabasında yapılan müzakerelerin ilk turunu değerlendirirken, İslamabad Mutabakat Zaptı çerçevesinde oluşturulan Yüksek Düzeyli Komite’nin ilk toplantısının başarıyla tamamlandığını açıkladı. Şerif, bu tarihi sürecin ilerlemesine katkılar sunan tüm dost ülkelere teşekkür etti.

Özellikle Katar’a, müzakerelerin ilerlemesi için gerekli şartların oluşturulmasına destek sağladığı için şükranlarını sundu ve İsviçre hükümetine de ev sahipliğinden dolayı teşekkür etti. Pakistan Başbakanı, tüm sürecin başarısında katkıda bulunan Tümgeneral Asim Munir’in adanmışlığını da takdirle andı.

Diplomatik çabalarındaki destekleri için Pakistan Dışişleri Bakanı Muhammed Ishaq Dar ve İçişleri Bakanı Mohsin Naqvi’ye teşekkür eden Şerif, Pakistan'ın barışçıl ve kalıcı bir çözüm için diyalog ve diplomasi konusunda kararlı bir rol oynamaya devam edeceğini vurguladı.

PAKİSTAN BAŞBAKANI ŞAHBAZ ŞERİF DÜN İSVİÇRE’NİN BÜRGENSTOCK KASABASINDA YAPILAN ABD-İRAN...

PAKİSTAN BAŞBAKANI ŞAHBAZ ŞERİF DÜN İSVİÇRE’NİN BÜRGENSTOCK KASABASINDA YAPILAN ABD-İRAN MÜZAKERELERİNİN 1. TURUNA İLİŞKİN AÇIKLAMA YAPTI.

YORUM YAZ!..
Modal