Bursa Orman Bölge Müdürlüğü, orman yangınlarına karşı sivil toplum kuruluşları (STK) ve gönüllülere yönelik uygulamalı bir eğitim düzenledi. Bu eğitimde, orman yangınlarıyla mücadelede önemli kurallar ve ağır cezai yaptırımlar hatırlatıldı.
Yaz dönemine girilmesiyle, orman yangınları riskine karşı önlemler ve hazırlıklar en üst seviyeye çıkarıldı. Bu kapsamda, Bursa Orman Bölge Müdürlüğü bahçesinde gerçekleşen eğitimle toplumsal bilinci artırmak ve kurumlar arası koordinasyonu güçlendirmek amaçlandı.
Eğitime katılan sivil toplum kuruluşları ve gönüllüler, AFED Arama Kurtarma İl Başkanlığı Timi, Yıldırım Belediyesi Ekibi ve DAĞDER (Bursa Dağ Yöresi Köyleri Kalkındırma Hizmet Vakfı) üyeleriyle birlikte orman işçileriyle omuz omuza eğitim aldı.
Eğitimde, yangınların önlenmesine yönelik yasal kurallar ve bu kurallara uymayanların karşılaşabileceği ağır cezalar masaya yatırıldı. Uzmanlar, ormanlık alanlarda belirlenen mesire yerleri dışında ateş yakmanın yasak olduğunu ve mangal yapmanın kesinlikle mümkün olmadığını vurguladı. Ayrıca, ormanlık alana bitişik alanlarda anız, bağ-bahçe artığı ve çöp yakılmasının yasak olduğu belirtildi.
Yetkililer, 6831 sayılı Orman Kanunu çerçevesinde cezalara yönelik yapılan düzenlemeleri aktardı. Buna göre, dikkatsizlik nedeniyle orman yangınına neden olanlar 2 yıldan 7 yıla kadar hapis ve ağır para cezasına çarptırılıyor. Kasten orman yakanlar ise en az 10 yıl hapis ve yüksek miktarda para cezası alabilir. Terör amaçlı yakılan ormanlarda ise ceza müebbet hapse kadar ulaşabiliyor. Ayrıca, yangın nedeniyle zarar gören alanların ağaçlandırma masrafları da yakan kişilere yükleniyor.
Eğitimin teorik bölümünün ardından sahada uygulamalı eğitim gerçekleştirildi. Bursa Orman Bölge Müdürü ve ekip şefinin de yer aldığı eğitimde, gönüllülere yangın anında hayati önem taşıyan haberleşme cihazları ve telsizlerin nasıl kullanılacağı detaylıca anlatıldı.
Yangın söndürmenin en etkili araçları arasında yer alan arasözlerin kullanımı da gösterildi. Gönüllüler, ekip şeflerinin gözetiminde hortum tutarak tazyikli su sıkarak zorlu koşullarda nasıl müdahale edeceklerini deneyimledi.
Ciddi bir yoğunlukla geçen eğitimin finali, katılımcılar arasında keyifli bir su savaşıyla sona erdi. Zorlu tatbikatı başarıyla tamamlayan gönüllüler ve orman personeli, arasözlerden sıkılan sulardan oluşan eğlenceli bir savaş yaptı. Katılımcılar, eğlenceli anların ardından ortak bir dilek tutarak, bu yıl orman yangınlarının yaşanmaması temennisinde bulundu. Bursa Orman Bölge Müdürlüğü yetkilileri, katılan ekiplere teşekkür ederek, yeşil vatanı korumak için gönüllü ordusunun sürekli teyakkuzda olduğunu vurguladı.

BURSA ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ, ORMAN YANGINLARINA KARŞI SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI (STK) VE GÖNÜLLÜLERE YÖNELİK UYGULAMALI BİR EĞİTİM GERÇEKLEŞTİRDİ. KURALLARIN VE AĞIR CEZAİ YAPTIRIMLARIN DA HATIRLATILDIĞI EĞİTİMİN SONUNDA NEŞELİ ANLAR YAŞANDI.