Kocaeli sahillerinde deniz sezonunun başlamasıyla birlikte, cankurtaran hizmeti veren KOSKEM ekipleri, 13-21 Haziran tarihleri arasında gerçekleşen ilk haftada 33 kişiyi boğulma tehlikesinden kurtardı.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nden edinilen bilgilere göre, 2005 yılından bu yana plaj güvenliğini sağlamak ve su kazalarına hızlı müdahale etmek amacıyla sivil toplum kuruluşları ile gönüllülerin iş birliğiyle faaliyetlerini sürdüren KOSKEM ekipleri, 13 Haziran'da yeni sezon mesaisine başlamıştır.
Ekiplerin, bu dönemde en fazla müdahaleyi Bayramoğlu Sahili’nde gerçekleştirdiği belirtildi. İlk hafta bilançosuna göre, Bayramoğlu'nda 20, Darıca'da 4, Cebeci, Seyrek ve Bağırganlı sahillerinde ise 3’er kurtarma operasyonu yapıldı. Toplamda 33 kişi sudan sağ olarak çıkarılarak muhtemel faciaların önüne geçildi.
Karadeniz ve Marmara kıyılarında toplam 13 plajda haftanın 7 günü güvenlik hizmeti sunan KOSKEM ekiplerinin mesaisi, 13 Eylül’e kadar devam edecektir. Yetkililer, sezonun ilk haftasında yaşanan kurtarma vakalarının cankurtaran hizmetinin önemini bir kez daha ortaya koyduğunu vurgulayarak, vatandaşları yalnızca cankurtaran bulunan alanlarda denize girmeleri, uyarı bayraklarına dikkat etmeleri ve riskli bölgelerden uzak durmaları konusunda uyardı.
KOSKEM ekiplerinin görev yaptığı plajlar arasında Cebeci, Kovanağzı, Kumcağız, Miço Koyu Bayanlar, Kerpe, Sarısu, Seyrek ve Bağırganlı yer alırken, Karamürsel Altınkemer, Ereğli Defne, Darıca, Bayramoğlu Halk Plajı ve Bayramoğlu Bayanlar Plajı da güvenlik hizmeti sunan diğer alanlar arasında bulunmaktadır.

KOCAELİ SAHİLLERİNDE DENİZ SEZONUNUN BAŞLAMASIYLA BİRLİKTE CANKURTARAN HİZMETİ VEREN KOSKEM EKİPLERİ, İLK HAFTADA 33 KİŞİYİ BOĞULMA TEHLİKESİNDEN KURTARDI.