Kilis'te Ekrem Çetin Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Asiye Elküse, 13 yıl boyunca biriktirdiği ve zamanla küçülen kalemleri sanata dönüştürerek minyatür bir ev inşa etti. Bu çalışmasıyla geri dönüşüm bilinci konusuna dikkat çekerken, sabır ve emeğin ortaya güzel sonuçlar çıkardığını da gösterdi.
Asiye Elküse, 3 yaşından itibaren kullandığı kalemleri biriktirdiğini belirtirken, "Allah’ın yarattığı ilk şeyin kalem olduğunu öğrendim. İslam’ın kaleme verdiği değeri anladım. Ayrıca emek ve sabırla nasıl güzel işler yapılabileceğini göstermek istedim," dedi. Elküse, geri dönüşümün önemine değinerek, kalem gibi küçük görünen şeylerden bile yararlanılabileceğini vurguladı.
Proje konusunda destekleyen kimya öğretmeni Gülcan Aydoğdu ise, "Asiye öğrencimizin yaptığı minyatür ev, yıllardır biriktirdiği kalemlerden oluşuyor. Çok güzel bir geri dönüşüm projesi ortaya koydu. Her atık çöp değildir. Geri dönüştürerek doğaya nefes aldırabiliriz. Bu çalışma, diğer öğrencilere de örnek olacaktır," ifadelerini kullandı.
Aydoğdu, kalemlerin sıklıkla kullanıldıktan sonra çöpe atıldığına dikkat çekerek, "Çocuklara sürekli kalem alıyoruz. Ancak bunlar kısa sürede çöpe gidiyor. Böyle projeler sayesinde öğrenciler, kalemin ve okumanın değerini daha iyi anlayacaklar. Temiz bir dünya için geri dönüşüm şart," şeklinde konuştu.

Biriktirdiği küçük kalemlerden minyatür ev yaptı