Kastamonu’da aşure ikramları, binlerce vatandaşı buluşturdu

Kastamonu'da Muharrem ayı dolayısıyla düzenlenen etkinliklerde 6 bin 500 kişiye aşure dağıtıldı.

26.06.2026-15:45 - (Son Güncelleme: 26.06.2026-15:45)
Kastamonu’da aşure ikramları, binlerce vatandaşı buluşturdu

Kastamonu'da aşure etkinlikleri coşkuyla kutlandı

Kastamonu’da Muharrem ayı dolayısıyla il merkezi, Tosya ve Taşköprü ilçelerinde yapılan etkinliklerde, binlerce vatandaşa aşure ikram edildi. Kastamonu Vakıflar Bölge Müdürlüğü tarafından organize edilen aktivitelerde toplam 2 bin 600 vatandaşa aşure dağıtımı gerçekleştirildi. Osmanlı dönemine ait bir gelenek olan bu ikram, Emetullah Hanım Vakfı aracılığıyla günümüzde de yaşatılmaya devam ediyor.

Nasrullah Meydanında Cuma namazı çıkışında kurulan çadırlarda, vatandaşlara aşure dağıtıldı. Etkinliğe katılan vatandaşlar, duaların ardından aşure ikramına yoğun ilgi gösterdi.

Kastamonu Vakıflar Bölge Müdürü’nden mesaj

Etkinlikte konuşan Kastamonu Vakıflar Bölge Müdürü Halil Alper, "Bugün, Muharrem ayının bereketini ve paylaşma kültürünü vatandaşlarımızla birlikte yaşıyoruz. Zonguldak, Bartın ve Karabük’te toplam 6 bin 500 kişiye aşure ikram ediyoruz. Umudumuz, bu aşurenin paylaşmanın ve bereketin simgesi olmasıdır. Rabbim birlik ve beraberliğimizi daim eylesin" ifadelerini kullandı.

Tosya Belediyesi'nden 3 bin kişilik aşure ikramı

Tosya Belediyesi de Cuma namazı sonrası vatandaşlara 3 bin kişilik aşure dağıttı. Kısa sürede tükenen aşureler için Tosya Belediye Başkanı Volkan Kavaklıgil, vatandaşlarla birlikte aşure ikramında bulundu. Başkan Yardımcısı Ahmet Büyükacar, bu özel günde sağlanan birlik ve beraberlik için herkese teşekkür etti.

Taşköprü'de birlik ve beraberlik vurgusu

Taşköprü Belediyesi tarafından düzenlenen aşure programında, Kaymakam Abdullah Demirdağ ve Belediye Başkanı Hüseyin Arslan da yer aldı. Belediye Başkanı Arslan, Muharrem ayının kardeşlik, dayanışma ve paylaşma ayı olduğuna dikkat çekerek, bu özel günde hemşehrileriyle bir araya gelmekten mutluluk duyduğunu belirtti.

Etkinliklerde, Muharrem ayının manevi atmosferi hep birlikte yaşanırken, birlik ve beraberlik mesajları verildi.

KASTAMONU VAKIFLAR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN KASTAMONU, KARABÜK, BARTIN VE ZONGULDAK İLLERİNDE...

KASTAMONU VAKIFLAR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN KASTAMONU, KARABÜK, BARTIN VE ZONGULDAK İLLERİNDE TOPLAMDA 6 BİN 500 KİŞİYE AŞURE DAĞITILDI.

YORUM YAZ!..
Modal