Karabük Belediyesi, içme suyu kullanmadan yeşil alanları suluyor

Karabük Belediyesi, yeşil alanları sulamak için kuyu suyu kullanarak içme suyunu tasarruflu bir şekilde koruyor.

27.06.2026-14:53 - (Son Güncelleme: 27.06.2026-14:53)
Karabük Belediyesi, içme suyu kullanmadan yeşil alanları suluyor

Karabük Belediyesi, kent genelindeki park, bahçe ve peyzaj alanlarında yeşil dokunun korunması amacıyla gece sulama çalışmalarını sürdürmektedir. Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi nedeniyle, yaz aylarında park ve yeşil alanların korunması için bu çalışmalar yoğunlaştırılıyor.

Belediye ekipleri, gündüz saatlerinde yaşanan buharlaşmaya bağlı su kaybını önlemek amacıyla sulama işlemlerini gece saatlerinde gerçekleştiriyor. Bu sayede su kaynaklarının daha verimli kullanılması hedeflenmektedir.

Sulama çalışmalarında şehir şebeke suyu yerine tamamen kuyu suyu kullanılmaktadır. Böylece içme suyu kaynaklarının korunması ve su tasarrufunun sağlanmasının amaçlandığı ifade edilmektedir.

Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, yeşil alanları korurken doğal kaynakların da verimli kullanılmasına önem verdiklerini belirterek, "Karabük’ümüzü yaz sıcağına teslim etmemek, parklarımızı ve yeşil alanlarımızı her daim canlı tutmak için ekiplerimizle gece gündüz sahadayız. Ancak Karabük’ün bir damla içme suyunu bile israf etmeye tahammülümüz yok. Şebeke suyumuza dokunmadan, tamamen kuyu sularımızla bu toprakları canlandırıyoruz. Hem doğamızı koruyacak hem de şehrimizin kaynaklarına sonuna kadar sahip çıkacağız" dedi.

Belediye ekiplerinin, kuyu suyuyla yürütülen gece sulama çalışmalarını yaz dönemi boyunca kent genelinde planlı şekilde sürdüreceği bildirilmektedir.

KARABÜK BELEDİYESİ, KENT GENELİNDEKİ PARK, BAHÇE VE PEYZAJ ALANLARINDA YEŞİL DOKUNUN KORUNMASI...

KARABÜK BELEDİYESİ, KENT GENELİNDEKİ PARK, BAHÇE VE PEYZAJ ALANLARINDA YEŞİL DOKUNUN KORUNMASI AMACIYLA GECE SULAMA ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYOR.

YORUM YAZ!..
Modal