Gaziantep’te 2018 yılında vurularak öldürülen Oğuz Savcılı’nın ölümüne ilişkin açılan davanın yeni duruşması, bozma sonrası yeniden görülmeye başlandı. Duruşma, Gaziantep 1. Ağır Ceza Mahkemesi’nde gerçekleştirildi ve tanık olarak dinlenen Necati Ç., maktul Oğuz Savcılı’nın intikam amaçlı öldürüldüğünü öne sürdü.
Oğuz Savcılı, 2018 yılında bir berber dükkanının önünde durduğu esnada silahla yapılan bir saldırıda hayatını kaybetmişti. Duruşmaya, maktulün ailesi, avukatları, tanık ve sanık avukatları katıldı.
Duruşmada tanık olan Necati Ç., Oğuz Savcılı’yı mahalleden tanıdığını belirterek, sanığın ismini Oğuz’un yanında duyduğunu fakat kendisini daha önce hiç görmediğini ifade etti. Oğuz’un vurulma anını görmediğinden, yalnızca olayın berber dükkanında gerçekleştiğini duyduğunu aktardı.
Tanık ayrıca, Yunus isimli şahsın Oğuz’a ait aracı kiraladığını ve bu süreçte uyuşturucu madde satışı yaptığına dair duyumlar aldığını da belirtti. Yunus’u Oğuz’un kaza yaptığı için aracı teslim edemediğinden korkuyor olduğu için çağırdığını söyleyen Necati Ç., Oğuz’un bu konuyu kendisine açtığını kaydetti. Olayla ilgili Mustafa K. isimli bir şahsın, Oğuz’un intikam hedefi olabileceğini söylediğini aktardı.
Mahkeme heyeti, başka bir suçtan cezaevinde bulunan sanık Cuma B.’nin bir sonraki duruşmada SEGBİS aracılığıyla hazır edilmesine karar verdi. Ayrıca, tarafların HTS kayıtlarının BTK’dan istenmesi ve telefon kayıtlarının bilirkişi tarafından incelenerek rapor hazırlanması talep edildi. Sanık müdafinin, adli kontrolün kaldırılması talebi ise reddedilirken, yurt dışına çıkış yasağının devam etmesine hükmedildi ve duruşma ileri bir tarihe ertelendi.
Oğuz Savcılı’nın ölümüne ilişkin davada, 22 Kasım 2020 tarihinde verilen kararda, Oğuz’u öldürdüğü iddiasıyla yargılanan Cuma B. hakkında beraat kararı verilmişti. Ancak bu yeni gelişmelerle birlikte davanın seyri yeniden değişebilir.

GAZİANTEP’TE 2018’DE VURULARAK ÖLDÜRÜLEN OĞUZ SAVCILI