Eskişehir’de bulunan Fatih Sultan Mehmet İmam Hatip Ortaokulu 5C sınıfı öğretmeni ve öğrencileri, Gazze’de yaşanan insanlık dramına dikkat çekmek amacıyla bir kitap kaleme alarak, satış gelirini Gazze’deki çocuklara bağışladı.
Okulun 5C sınıfı öğretmeni Safiye İnce Karakuş öncülüğünde bir araya gelen öğrenciler, Gazze’deki akranlarının yaşadığı zorluklara sessiz kalmayarak önemli bir sosyal sorumluluk projesine imza attı. Yazma becerilerini geliştirmek ve dünya genelindeki çocukların sesi olmak adına yola çıkan 5C sınıfı öğrencileri, dört aylık bir hazırlık süreci sonucu duygusal bir kitap ortaya çıkardı.
Şubat ayından Mayıs ayına kadar süren bu hazırlık dönemi, öğrencilerin yoğun emek harcadığı bir süreç oldu. Kitapta, öğrencilerin kendi kaleminden yazılan denemeler, Gazze’ye dair şiirler ve oranın yaşamını tasvir eden resimler yer aldı. Elde edilen gelir, Gazze’deki ihtiyaç sahibi çocuklara ulaştırılmak üzere bağışlandı.
Projenin çıkış noktasını ve sürecini anlatan Safiye İnce Karakuş, “Öğrencilerimizin yazma becerilerini geliştirmek ve yazmaya olan heveslerini arttırmak için Gazze’ye dikkat çekmek istedik.” diyerek projeyi tanıttı. Öğrencilerin, hazırladıkları kitapta kendi gözlerinden Gazze’yi anlatmalarının, empati duygularını artırdığını belirtti.
Kitabın yazarlarından 11 yaşındaki Zeynep Ceyhan ise, “Yazmakta hiç zorlanmadım çünkü bu konuda çok fazla duygularımı ifade edebileceğim şey vardı. İlk defa bir kitabım olacağını düşünmek beni çok mutlu etti.” dedi.
Diğer bir yazar olan 11 yaşındaki Rumeysa Ravza Sağın da, Gazze’deki çocuklar için barış çağrısında bulunarak, “Paraların bize değil Gazze’ye gitmesi gerekiyordu.” ifadelerini kullandı.

ESKİŞEHİR’DE BULUNAN FATİH SULTAN MEHMET İMAM HATİP ORTAOKULU 5C SINIFI ÖĞRETMENİ VE ÖĞRENCİLERİ, GAZZE’DE YAŞANAN İNSANLIK DRAMINA DİKKAT ÇEKMEK AMACIYLA KALEME ALDIKLARI KİTABIN SATIŞ GELİRİNİ GAZZE’DEKİ ÇOCUKLARA BAĞIŞLADI.