Erdoğan’dan Muharrem Ayı Mesajı: “Ehlibeyt Sevgisi Bu Milletin Özüdür”

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen “Mah-ı Muharrem Oruç Açma Lokması” programında Alevi dedeleri ve vatandaşlarla bir araya geldi.

25.06.2026-14:03 - (Son Güncelleme: 25.06.2026-14:03)
Erdoğan’dan Muharrem Ayı Mesajı: “Ehlibeyt Sevgisi Bu Milletin Özüdür”

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen “Mah-ı Muharrem Oruç Açma Lokması” programında Alevi dedeleri ve vatandaşlarla bir araya geldi. Muharrem ayının manevi ikliminde vatandaşlarla aynı sofrayı paylaşmaktan duyduğu memnuniyeti dile getiren Erdoğan, davetlilere teşekkür ederek birlik ve beraberlik mesajları verdi.

Muharrem ayını tebrik eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu ayda tutulan oruçların, edilen duaların ve yapılan hayırların kabul olmasını temenni etti. Konuşmasında Kerbela olayına değinen Erdoğan, Hazreti Hüseyin ve beraberindeki Kerbela şehitlerini rahmet ve hürmetle andı.

Kerbela’nın acısının asırlardır gönüllerde yaşadığını belirten Erdoğan, Ehlibeyt sevgisinin milletin ortak değerlerinden biri olduğunu vurguladı. Birlik ve kardeşlik çağrısı yapan Cumhurbaşkanı, ayrılık ve fitne girişimlerine karşı toplumun dayanışma içinde olması gerektiğini ifade etti.

Erdoğan, Türkiye’yi yönettikleri süre boyunca tüm vatandaşlara eşit mesafede yaklaştıklarını belirterek, Alevi vatandaşların taleplerine yönelik çalışmaların sürdüğünü söyledi. 2022 yılında kurulan Alevi-Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı ile cemevlerine yönelik hizmetlerin kurumsal bir yapıya kavuştuğunu ifade eden Erdoğan, bakım, onarım ve destek çalışmalarının devam ettiğini aktardı.

Cemevlerine sağlanan desteklere ilişkin bilgiler paylaşan Erdoğan, ülke genelindeki birçok cemevinin ihtiyaçlarının karşılandığını, Deprem bölgesindeki cemevlerine de destek verildiğini belirtti. Alevi vatandaşların yanında olmaya devam edeceklerini vurgulayan Cumhurbaşkanı, Muharrem oruçlarının birlik ve beraberliğin güçlenmesine vesile olması temennisinde bulundu.

Programa Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, bakanlar, Cumhurbaşkanlığı yetkilileri ve 81 ilden gelen Alevi dedeleri katıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen “Mah-ı Muharrem Oruç Açma Lokması” programında Alevi dedeleri ve vatandaşlarla bir araya geldi. Muharrem ayının manevi ikliminde vatandaşlarla aynı sofrayı paylaşmaktan duyduğu memnuniyeti dile getiren Erdoğan, davetlilere teşekkür ederek birlik ve beraberlik mesajları verdi.


Kaynak: AA

YORUM YAZ!..
Modal