Hatay'da yaşanan bir olay, ulaşımda engelli haklarının ihlali konusunda dikkat çekti. Tekerlekli sandalyede bir vatandaş, almak için durduğu özel halk otobüsünün engelli rampasının açılmaması üzerine şoförle tartıştı.
Görüntülerde, engelli vatandaşın rampa talebine karşılık otobüs şoförünün, 'Tek başına binemezsin' demesi üzerine aralarında tartışma başladı. Diğer şoförlerin de dahil olduğu ortamda, şoför, 'Niye afra tavra yapıyorsun. Ben senin hizmetçin miyim ya niye çekiyorsun, ne telefon çekmesi. Kimse gelmeden almak yasak. İstediğin yere yaz' ifadeleriyle tepki gösterdi.
O sırada cep telefonuyla olanları kaydeden engelli vatandaş ise, 'Şu an bir engelliye rampayı açmıyorsun, açmam diyorsun. Üsten üsten konuşuyorsun, plakanı alıyorum senin. Rampayı açmaya mecbursun. Telefon çekiyor. Görüşeceğiz' sözleriyle karşılık verdi.
Yaşanan olaya ilişkin Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, sosyal medya hesaplarından bir açıklama yaptı. Öntürk, 'Biz bu halkın hizmetkarıyız. Vatandaşımızdan özel halk otobüsü şoförü adına özür diliyorum. Tekrarı olmaması için ne gerekiyorsa yapacağız. Hatay halkına hizmeti sindiremeyenin belediyemizde işi yok' ifadelerini kullandı.

Engelli rampasını açmayan sürücünün sözleri hayrete düşürdü: "Ben niye yapıyorum, ben senin hizmetçin miyim?"