Adana’daki engelli asansörlerinin sürekli arızalanması ve amacı dışında kullanılması, engelli vatandaşları mağdur ediyor. Engelli bireyler, asansörlerin sadece ihtiyaç sahiplerince kullanılabilmesi için yetkililerden güvenlik personeli ve kartlı sistem talep etti.
Asansörlerin sürekli bozulması ve yürüyen merdivenlerin olmaması, bölgedeki engelli vatandaşların günlük yaşamını olumsuz etkiliyor. Bağlantı noktalarının tahrip edilmesi ve engelli olmayan kişiler tarafından işgal edilmesi nedeniyle engelli bireyler, her gün üç katı merdivenleri kullanarak büyük bir mağduriyet yaşıyor.
Engelli bireylerin yaşadığı sorunları dile getiren Eyüp Tokmak, “Burada neredeyse 10-12 tane engelli derneği var. Ancak burası her gün bozuluyor. Belediye hizmetleri çalışmıyor ve insanların can güvenliği tehlikede.” ifadelerini kullanarak, güvenlik önlemleri alınması gerektiğine dikkat çekti.
Başka bir engelli birey Halis Kassap, “Buraya kartlı sistem yapın dedik. Bu sistem sayesinde engelli, yaşlı veya hamile bireyler rahatlıkla asansörleri kullanabilir.” diyerek, davetsiz misafirlerin asansörleri işgal etmesini önlemenin yollarını önerdi.
Adana Büyükşehir Belediyesi’ne seslenen Kassap, “Burada 249 bin engelli yaşıyor. Ancak şehir engelli bireylerin ihtiyaçlarına göre dizayn edilmemiş.” diyerek, yetkilileri duyarsız kalmamaya çağırdı.

ADANA'DAKİ ENGELLİ ASANSÖRLERİNİN SÜREKLİ ARIZALANMASI VE AMACI DIŞINDA KULLANILMASI ENGELLİ VATANDAŞLARI MAĞDUR EDİYOR.