Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen Mah-ı Muharrem Oruç Açma Lokması programında önemli mesajlar verdi. Kerbela olayının anılmasına vurgu yaparak, "Hicri 61 yılının 10 Muharrem gününde bedenler bir bir toprağa düşse de hak ve hakikat yere düşmemiştir" dedi.
Konuşmasına, "Hicri senemizin ilk ayı, Peygamber Efendimizin ‘Allah’ın ayı’ olarak zikrettiği Mah-ı Muharrem’i tebrik ediyorum" diyerek başlayan Erdoğan, bu mübarek ayın hayırlara vesile olmasını diledi. Ayrıca, tutulacak oruçların ve edilen duaların kabul olması için temennilerde bulundu.
Kerbela olayının üzerinden 14 asır geçmesine rağmen, acıların hala taze olduğunu belirten Erdoğan, Müslümanların Aşure Günü’nü kutlayacaklarını ve şehit Hazreti Hüseyin ile arkadaşlarını rahmetle anacağını ifade etti. "Kerbela’nın hüznünü, gam ve melalini kalbimizin derinliklerinde hala hissediyoruz" şeklinde konuştu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, nifak tohumlarına dikkat edilmesi gerektiğini belirterek, "Rabbimizin ‘Ey müminler, hepiniz birlikte Allah’ın ipine sımsıkı sarılın ve ayrılığa düşmeyin’ emiri, nifak girişimlerine karşı en güçlü kalkanımızdır" diyerek, Müslümanların birlik ve beraberliğinin önemine değindi.
Türkiye'yi yönetme vazifesini devraldıkları günden itibaren her vatandaşa aynı hissiyatla yaklaştıklarını vurgulayan Erdoğan, "İnancından, mezhebinden, meşrebinden, dünya görüşünden ötürü kimseye farklı bir muamelede bulunmadık" ifadesini kullandı. Alevi Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı’nın faaliyetlerine ve cemevi desteklerine de dikkat çekti.
Erdoğan, "Alevi vatandaşlarımızın yanında olmayı, siz kıymetli canlarımızla hemhal ve hemdert olmayı bundan sonra da kararlılıkla sürdüreceğiz" dedi. Konuşmasını, "Mah-ı Muharrem oruçlarımızın birlik ve beraberliğimizin güçlenmesine vesile olmasını diliyorum" sözleriyle tamamladı.

CUMHURBAŞKANI RECEP TAYYİP ERDOĞAN, CUMHURBAŞKANLIĞI KÜLLİYESİ'NDE DÜZENLENEN MAH-I MUHARREM ORUÇ AÇMA LOKMASI PROGRAMINA KATILDI.