Tekirdağ’ın Muratlı ilçesinde yaşayan Yılmaz ailesi, evlerinin banyosunda yuvaya yerleşen kırlangıçlarla altı yıllık bir dostluk hikâyesi yaşıyor. Banyo duvarının üzerindeki yuvada her yıl yavrularını büyüten kırlangıçlar, aile için birer misafirden öteye geçmiş durumda.
Muradiye Mahallesi sakinlerinden Enes Yılmaz, hikâyelerinin 7 yıl önce çıktıkları kısa bir tatilin ardından başladığını aktardı. Tatilden döndüklerinde banyo içerisinde çamurdan yuva yapmaya çalışan kırlangıçlarla karşılaştıklarını belirten Yılmaz, o günden sonra yuvaya dokunmadıklarını söyledi.
Yılmaz, "Tatilden döndüğümüzde banyoya girdiğimizde kırlangıçların yuva yapmaya çalıştığını gördük. Yuvayı bozmadık, peteğin üzerine yerleştirmelerine yardımcı olduk. Orayı benimsediler ve çamurdan sağlam bir yuva yaptılar. Biz de onları benimsedik. O günden bu yana her yıl Mart ve Nisan aylarında geliyorlar. Ortalama 5-6 yumurta bırakıyorlar ve her yıl yavrularını burada büyütüyorlar" diye konuştu.
Kırlangıçların ev yaşamına tamamen uyum sağladığını ifade eden Yılmaz, yavruların ilk uçuş denemelerine de yakından tanıklık ettiklerini söyledi. Yılmaz, "Yavrular büyümeye başlayınca, anne ve babalarının banyoda onlara adeta uçma dersi verdiğini görüyoruz. Uçmaya başladıktan sonra gündüz dışarı çıkıyor, akşam saatlerinde tekrar yuvalarına dönüyorlar. Yavrular tamamen kendi başlarına yaşamaya hazır hale geldiğinde ise ailece ayrılıyorlar" dedi.
Bu yıl ilk kez üzücü bir olay yaşadıklarını anlatan Enes Yılmaz, yuvalarının kargalar tarafından bozulduğunu söyledi. Yılmaz, "Eve geldiğimizde yuvanın dağıldığını gördük ve çok üzüldük. Komşularımız banyodan iki karganın çıktığını söyleyince yuvalarını onların bozduğunu anladık. Kırlangıçların yeniden yuva yapabilmesi için elimizden geleni yaptık. Bu kez aynanın üzerine yuva kurmaya çalıştılar. Yıllardır kullandıkları yerin benzerini hazırladık ve tekrar yuva yaptılar. Bu yıl da 5 yavru büyüttüler. Şimdi yeniden yuva hazırlıyorlar. İnşallah bir kez daha yavru çıkaracaklar" ifadelerini kullandı.
Hayvan sevgisinin hayatlarının önemli bir parçası olduğunu belirten Yılmaz, evlerinde tavuk, ördek, kaz ve köpek de beslediklerini söyledi. Yılmaz, "Onlar birer yaban hayvanı ama biz onları ailecek çok sevdik. Onlar da artık ailemizin bir parçası gibi. 7 yıldır bizi bırakmadılar, umarız bundan sonra da gelmeye devam ederler" dedi.
Evin en küçük bireyi olan 8 yaşındaki Asel Yılmaz da banyolarındaki misafirlerden büyük mutluluk duyduğunu ifade etti. Kırlangıçları çok sevdiğini belirten Asel, "Onlara bakıyorum, sonra kuşlarla konuşuyorum" diyerek duygularını dile getirdi.
Muradiye Mahallesi’nde yaşanan bu sıra dışı dostluk, hayvan sevgisinin ve doğayla uyum içinde yaşamanın güzel örneklerinden biri olarak dikkat çekiyor. Yıldan yıla aynı banyoda güvenle yuva kuran kırlangıçlar ve Yılmaz ailesi arasındaki bağ ise görenlerin takdirini topluyor.

KIRLANGIÇLARIN EV YAŞAMINA TAMAMEN UYUM SAĞLADIĞINI İFADE EDEN ENES YILMAZ, YAVRULARIN İLK UÇUŞ DENEMELERİNE DE YAKINDAN TANIKLIK ETTİKLERİNİ SÖYLEDİ.