Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, her gittiği ilde öğretmenlerle bir araya gelip değerlendirmeler yaptıklarını ifade etti. Tekin, "Hiçbir adımımız bu istişareden yoksun olarak atılmadı" dedi.
Bir dizi program için Rize'ye gelen Bakan Tekin, Vali İhsan Selim Baydaş’ı makamında ziyaret etti. Ziyaret sonrasında basın açıklaması yapan Bakan, eğitimin fiziki, teknolojik ve akademik altyapısını dönüştürme çabalarına dikkat çekti. Tekin, "2002’den itibaren eğitim öğretim süreçlerine ilişkin attığımız adımları defaten farklı ortamlarda ifade ediyoruz. Türkiye’nin genelinde eğitimin hem fiziki altyapısını hem teknolojik altyapısını hem de akademik altyapısını devrim olarak okutulacak şekilde dönüştürdük" şeklinde konuştu.
Bakan Tekin, Türkiye’de derslik başına düşen öğrenci sayısının yanı sıra öğretmen başına düşen öğrenci sayısının dünya ortalamalarının üzerine çıktığını vurguladı.
Tekin, göreve başladığı günden itibaren "Öğretmenler Odası" buluşmaları ile güçlü bir istişare mekanizması oluşturduklarını belirterek, "2023 Haziran’dan itibaren Türkiye’yi il il dolaşıyoruz. Her ilde, hem fiziki kapasite hem de akademik altyapı itibarıyla değerlendirmeler yapıyoruz" dedi. Öğretmen arkadaşlarımızla sohbet ediyoruz diyen Tekin, öğretmenlerden gelen talepleri dinlediklerini ve yaptıkları tüm değişikliklerin bu istişarelere dayandığını anlattı. Tekin, "Hiçbir adımımız bu istişareden yoksun olarak atılmadı" diye ekledi.
Bakan Tekin, ziyaretinin ardından mezunu olduğu Rize Anadolu İmam Hatip Lisesi’ni ziyaret ederek öğretmenlerle bir araya geldi.

MİLLİ EĞİTİM BAKANI YUSUF TEKİN, “HER GİTTİĞİM İLDE HABERLİ HABERSİZ ÖĞRETMEN ARKADAŞLARIMIZLA BİR ARAYA GELİP DEĞERLENDİRMELER YAPIYORUZ. HİÇBİR ADIMIMIZ BU İSTİŞAREDEN YOKSUN OLARAK ATILMADI” DEDİ