COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra’da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Kurum, 'COP31 Başkanlığı olarak ortaya koyduğumuz öncelikler Türkiye’nin kendi deneyiminden güç alıyor' dedi.
Bakan Murat Kurum, İngiltere’deki temasları kapsamında Londra İklim Eylem Haftası çerçevesinde düzenlenen etkinliklerin üçüncü gününde Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’na katıldı. Toplantıda Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, enerji alanında çalışan yatırımcılar, kurum temsilcileri ve iş insanları da yer aldı. Konuşmasında yenilenebilir enerji kapasitesinin önemini vurgulayan Bakan Kurum, Türkiye’nin son 20 yılda bu alandaki önemli artışları kaydettiğini belirtti.
Bakan Kurum, konut yapımında çevre dostu yapılaşmaya önem verdiklerini açıklayarak, 6 Şubat depremlerinde inşa edilen sıfır enerjili binaları örnek gösterdi. Bu konutların %39 enerji tasarrufu sağladığını ifade eden Kurum, bu başarının COP görüşmeleri açısından da önemli bir örnek teşkil ettiğini söyledi.
Bakan Kurum, COP31 sürecinde hükümetleri, iş dünyasını, finans ve sivil toplum kuruluşlarını dinlediklerini belirterek, iklim sürecinin somut sonuçlara daha fazla odaklanması yönünde bir destek ortaya çıktığını kaydetti. COP31 Eylem Gündemi’nin, elektrifikasyon, yeşil sanayileşme, Sıfır Atık, döngüsel ekonomi gibi somut çözümler geliştirmeyi amaçladığını vurguladı.
Kurum, elektrifikasyonun önceliklerinden biri olduğunu ifade ederek, uluslararası toplumu 2035’e kadar %35 elektrifikasyona ulaşmaya davet etti. Ayrıca, temiz enerji arzının artışının bu talebe cevap vermesi gerektiğinin altını çizdi.
Bakan Kurum, iş dünyası temsilcilerine yaklaşarak, COP31 Başkanlığı olarak birlikte hareket etmeye ve iş birliği yapmaya açık olduklarını kaydetti. Forumun önemli başlıklarından biri olan BloombergNEF tarafından hazırlanan Türkiye Transition Factbook kitapçığının lansmanını hatırlatan Kurum, bu yayın ile Türkiye’nin enerji dönüşüm düzeninin daha görünür hale geleceğini belirtti.

COP31 BAŞKANI VE ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANI MURAT KURUM, LONDRA'DA DÜZENLENEN TÜRKİYE ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ YATIRIM FORUMU'NDA YAPTIĞI KONUŞMADA, "COP31 BAŞKANLIĞI OLARAK ORTAYA KOYDUĞUMUZ ÖNCELİKLER TÜRKİYE'NİN KENDİ DENEYİMİNDEN GÜÇ ALIYOR" DEDİ.