Ata tohumları Düzce’nin bereketli topraklarında hayat buluyor

Düzce Belediyesi Tarım Akademisi, ata tohumu yetiştiriciliği ile tarımsal kalkınmaya katkıda bulunuyor.

24.06.2026-11:30 - (Son Güncelleme: 24.06.2026-11:30)
Ata tohumları Düzce’nin bereketli topraklarında hayat buluyor

Düzce Belediyesi bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Tarım Akademisi, 2026 yılının ilk yarısında gerçekleştirdiği projelerle dikkat çekiyor. Ata tohumu yetiştiriciliğinde iddialı olan ekipler, Düzce’nin bereketli topraklarında 50 bin adet ata tohumunun sürekliliğini sağlıyor ve bu fideleri Düzcelilere ücretsiz ulaştırıyor.

Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü tarafından tarım uygulamalarını sistematik ve düzenli bir hale dönüştürmek amacıyla kurulan Tarım Akademisi, 2026 yılının ilk yarısını dolu dolu geçirdi. Mergiç Mahallesi'nde bulunan 121 dönüm arazide hizmet veren Akademi, eğitimden uygulamaya, staj imkanlarından ata tohumu yetiştiriciliğine kadar tarımsal uygulamalarda yeni bir dönemin en güçlü temsilcisi misyonunu taşıyor.

Peyzaj bitkileri öz kaynaklar ile yetiştiriliyor. Park ve Bahçeler Müdürlüğü tarafından şehrin ortak kullanım alanlarında kullanılan peyzaj bitkilerini yetiştiren Tarım Akademisi, 2026 yılının ilk 6 ayında 10 bin adet peyzaj bitkisinin çelikleme işlemini yaptı. Bu bitkiler toprakla buluşmaya hazır hale getirildi. Eğitim sürecine stajyer öğrencilerin de katılımı ile bitki üretimi, ata tohumu fide yetiştiriciliği ve budama gibi uygulamalı eğitimler verildi. Ayrıca Hecinler Katı Atık Tesisi mevkiinde gerçekleştirilen topraksız tarım çilek yetiştiriciliği projesi kapsamında 570 çilek fidesi hazırlandı.

Tarım Akademisi, eğitim çalışmaları kapsamında Arıcılık ve Mantar Yetiştiriciliği Kursu'na katılan toplam 77 kursiyere 108 saat teorik ve pratik eğitim sundu. Eğitimlerin sonunda kursiyerlere katılım belgeleri verildi.

Düzce’de hiçbir arazinin atıl kalmamasını hedefleyen Tarım Akademisi, ata tohumu yetiştiriciliği için 1 dönüm sera ve 5 dönüm arazide gerekli hazırlıklarını tamamladı. Bu kapsamda Koçaş Patlıcan, Topak Patlıcan, Kamber Biber, Sarayönü Kıl Biber, Çifteler Biber, Çanakkale Domates ve Ayşe Kadın Fasulye çeşitlerinde toplamda 20 bin adet tohum yetiştirildi. Tohumların 15 bin adedi 6 dönüm arazide toprak ile buluşturulurken, 5 bin adet ata tohumu mahalle toplantılarında vatandaşlara ücretsiz olarak dağıtıldı. Ayrıca, 20 dönüm arazide silajlık mısır ekimi bu yıl da tamamlandı.

DÜZCE BELEDİYESİ BÜNYESİNDE FAALİYETLERİNİ SÜRDÜREN  TARIM AKADEMİSİ, 2026 YILININ İLK YARISINDA...

DÜZCE BELEDİYESİ BÜNYESİNDE FAALİYETLERİNİ SÜRDÜREN TARIM AKADEMİSİ, 2026 YILININ İLK YARISINDA YAPTIĞI ÇALIŞMALARLA DİKKAT ÇEKİYOR. ATA TOHUMU YETİŞTİRİCİLİĞİNDE İDDİALI OLAN EKİPLER, DÜZCE’NİN BEREKETLİ TOPRAKLARINDA YETİŞTİRİLEN 50 BİN ADET ATA TOHUMUNUN HEM SÜREKLİLİĞİNİ SAĞLIYOR HEM DE YETİŞTİRİLEN FİDELERİ DÜZCELİLERE ÜCRETSİZ ŞEKİLDE ULAŞTIRIYOR.

YORUM YAZ!..
Modal