Konya’da 67 yaşındaki Abdurrahim Ceviz, yarım asırdır elektronik cihazların tamirini yapmaktadır. Eski radyoları atılmasın diye tamir etmeye çalışarak, zamanın gerisinde kalan teknolojileri yeniden hayata döndürüyor.
1972 yılında çıraklıkla başladığı mesleğinde, gramofon, lambalı radyo, makaralı teypler ve eski televizyonlar başta olmak üzere birçok nostaljik elektronik cihazı tamir ederek, onların yeniden çalışır hale gelmesini sağlıyor. Özellikle 80 ila 100 yıllık radyoların orijinal yapısını koruyarak restore eden Ceviz, hem işine duyduğu sevgiyi sürdürüyor hem de geçmişin izlerini yaşatıyor.
Abdurrahim Ceviz, "Biz atılmasın diye eskiyi hayata döndürmeye çalışıyoruz" diyerek, antika ürünlere artan ilgiye dikkat çekiyor. Ekonomik zorluklar yaşayan eski nesil tamir ustalarının sayısının azaldığını, ancak yeni nesil çıraklar yetiştirerek mesleği yaşatmaya çalıştığını belirtiyor.
Ceviz, çıraklık okullarının açılması ve liseye giden çocukların bu okullara yönlendirilmesi sayesinde mesleğin devam ettiğini ifade ediyor. 80 ila 100 yıllık radyoları orijinal haline dönüştürme gayretinin yanı sıra, torunlarıyla beraber eski cihazların tamiriyle ilgilendiklerini ve bu süreçten büyük mutluluk duyduklarını sözlerine ekliyor.
Abdurrahim Ceviz'in çalışması, sadece geçmişin nostaljisini yaşatmakla kalmıyor; aynı zamanda geri dönüşümün önemini vurguluyor. Eski elektronik cihazların çöpe gitmesine engel olmak adına yaptığı bu değerli çalışmalar, gelecek nesillere aktarılacak önemli bir miras niteliği taşıyor.

Asırlık elektronik cihazları tamir ediyor