Türkiye’nin tahıl ambarı olarak bilinen Konya Ovası'nda arpa hasadı başladı. Biçerdöverler, hububat hasadının ilk adımı olan arpa tarlalarına girdi. Uzmanlar, bu sezonda erken ürün hasadından kaçınılması gerektiğini vurgularken, son yıllardaki rekolte düşüşlerinin ardından, bu yıl yüksek verim beklentisi olduğuna dikkat çekiyor.
Konya, yüzölçümünün %47'sinin tarım arazisi olduğu il konumunda. Geçen yıllarda yaşanan kuraklık ve yağış yetersizliği nedeniyle rekoltede önemli azalmalar görüldüğü biliniyor. Ancak bu yıl, beklenen yağışların karşılanmasıyla rekolte artışında belirgin bir iyileşme yaşandı.
Konu hakkında açıklamalar
Konya İl Tarım ve Orman Müdürü Duran Seçen, yaptığı açıklamada, “Son birkaç yıl içerisinde doğal afetlerden kaynaklı verim kayıpları yaşıyorduk. Ancak bu sene düzenli yağışlar aldık ve bu durum rekolteleri olumlu etkiledi,” dedi. 31 ilçede, yüksek rekolte alacakları yönünde güçlü tahminlerde bulunarak, çiftçilere zamanlamada dikkat etmeleri gerektiği uyarısını yaptı.
Beklenen rekolte miktarları
Selçuklu Ziraat Odası Başkanı İsmail Toklu, bu sezon rekoltelerin beklentinin üzerinde olduğunu dile getirerek, sulu arazilerde 900 ile 1000 kilo ürün elde edilebileceğini açıkladı. Ayrıca, Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) tarafından arpa alım fiyatlarının 2. kalite için 12.750 lira, 1. kalite için 13.000 lira olarak belirlendiği belirtilmiştir.
TMO'nun destek açıklamaları
TMO Konya Başmüdürü Mehmet Barlak, “Hasadın başladığı noktalarda toplam 53 alım noktası oluşturduk. Üreticilerin ihtiyaçlarına göre destek sağlamaya hazırız,” ifadelerini kullandı. 80'in üzerinde hububat alım noktası ile çiftçilerin yanında olacaklarını belirtti.
Konya Ovasında rekor beklenen hasat sezonu başladı