27.06.2026-09:15 (Son Güncelleme:27.06.2026-09:15)

Kırıkhan'da 30 milyon liralık tohum desteği üreticilere ulaştırıldı

Kırıkhan ilçesinde yapılan programla 30 milyon lira değerinde tohum destekleri dağıtıldı. 1400 üretici faydalanacak.

Kırıkhan'da tohum desteği dağıtıldı

Hatay Valiliği ve Hatay Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle düzenlenen "Tarım Arazilerinin Kullanımının Etkinleştirilmesi Projesi" çerçevesinde, Kırıkhan ilçesinde önemli bir destek programı gerçekleştirildi. Programda yaklaşık 30 milyon lira değerinde pamuk, soya ve ayçiçeği tohumu üreticilere ulaştırıldı.

Programa katılan yetkililer ve hedefler

Hatay Valisi Mustafa Masatlı’nın da katıldığı etkinlikte, yaklaşık 6 bin 200 torba pamuk, soya ve ayçiçeği tohumu dağıtıldı. Bu destekten yaklaşık 1400 üreticinin faydalanması planlanıyor ve bununla birlikte toplam 68 bin dekar alanda tarımsal üretime katkı sağlanması hedefleniyor.

Tarımsal üretim ve devlet desteği

Programda konuşan Vali Masatlı, tarımsal üretimin Hatay’ın yeniden ihya, inşa ve imar sürecinin en önemli unsurlarından biri olduğunu vurguladı. Ayrıca, her bir tohum desteğinin üreticinin umudu ve kentin geleceği açısından büyük önem taşıdığını belirtti. Üretimin devam etmesinin istihdam, kalkınma ve sürdürülebilir yaşam açısından kritik bir rol oynadığının altını çizen Vali Masatlı, devletin deprem sonrası süreçte üreticilerin yanında olmaya devam edeceğini ifade etti.

HATAY VALİSİ MUSTAFA MASATLI’NIN KATILDIĞI PROGRAMDA, “TARIM ARAZİLERİNİN KULLANIMININ ETKİNLEŞTİRİLMESİ PROJESİ” KAPSAMINDA YAKLAŞIK 30 MİLYON LİRA DEĞERİNDEKİ PAMUK, SOYA VE AYÇİÇEĞİ TOHUMLARI ÜRETİCİLERE DAĞITILDI.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr