İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, sahipsiz sokak hayvanlarına yönelik yürütülen çalışmaların değerlendirildiği istişare toplantısında önemli bilgiler paylaştı. Bu kapsamda, Aydın’da sahipsiz sokak hayvanlarının toplanma oranının yüzde 47 seviyesine ulaştığı sonucuna varıldı.
Çiftçi, Türkiye genelinde sahipsiz sokak hayvanlarının 51 ilde tamamen, genel olarak ise yüzde 83 oranında toplanıp barınaklara veya doğal yaşam alanlarına alındığını belirtti. 30 büyükşehirde ise ortalama toplanma oranı yüzde 74 olarak tespit edildi.
Bakan Çiftçi, bu çalışmaların mülki idare amirleri, yerel yönetimler ve ilgili kurumlar ile güçlü bir koordinasyon içerisinde sürdürüldüğünü vurguladı. Yıl sonuna kadar sahipsiz hayvanların tamamının uygun bakım evlerine ve doğal yaşam alanlarına alınmasının hedeflendiğini ifade etti.
Çiftçi, “Vatandaşlarımızın güvenliğini ve hayvanların yaşam hakkını birlikte koruyan kalıcı bir sistemi hayata geçireceğiz. Türkiye Yüzyılı’nı daha güvenli, daha düzenli ve daha yaşanabilir şehirlerle inşa etmeye devam edeceğiz.” diye konuştu.
(ARŞİV FOTO) - İÇİŞLERİ BAKANI MUSTAFA ÇİFTÇİ, SAHİPSİZ SOKAK HAYVANLARINA YÖNELİK YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLDİĞİ İSTİŞARE TOPLANTISINA İLİŞKİN AÇIKLAMASINDA, AYDIN’DA TOPLANMA ORANININ YÜZDE 47’YE ULAŞTIĞINI AÇIKLADI.