İzmir Büyükşehir Belediyesi, yıllardır atıl durumda kalan Aliberti Köşkü ve çevresindeki 22 bin metrekarelik alanı, spor, dinlenme ve sosyal yaşam imkanlarını bir araya getiren çok fonksiyonlu bir kent parkına dönüştürüyor. Başkan Dr. Cemil Tugay, yeni yaşam alanıyla doğa, spor ve sosyal yaşamın iç içe geçtiğini belirtti.
Buca’nın İnönü Mahallesi’nde bulunan Aliberti Köşkü, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı olarak yenileniyor. Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Peyzaj Tasarım Projesi alanında gerçekleştirilen incelemelerde, projeye dair bilgi aldı. Projenin sonunda, Buca’nın merkezinde doğa ve sosyal yaşamı buluşturan bir park halka açılacak.
Başkan Tugay, parkın kent için önemli bir kazanım olacağını ifade ederek, "Burası, geçmişte yeterince fark edilmemiş ancak değerli bir alan. Mevcut yeşil dokuyu koruyacak, aynı zamanda daha da geliştireceğiz. İnsanların doğayla iç içe vakit geçirebileceği yeni bir yaşam alanı oluşturuyoruz," dedi.
Projenin farklı yaş gruplarına hitap edeceğini vurgulayan Tugay, "Burada spor yapmak, dinlenmek ve gençlerin ders çalışması için uygun bir ortam sunacağız. Ayrıca, uygun fiyatlarla hizmet verecek bir kafeterya da yer alacak," şeklinde konuştu. Proje, tenis kortları, padel sahaları ve çocuk oyun alanları ile donatılacak.
22 bin 598 metrekarelik alanda yürütülen projede, yaklaşık 650 metre uzunluğunda yürüyüş yolları, bin metrekarelik spor alanı, 700 metrekarelik kafe ile 450 metrekarelik çocuk oyun alanı bulunacak. Ayrıca, mevcut bitki örtüsünün korunması için kapsamlı çalışmalar yapılacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı ekipleri, alanda bakım ve budama çalışmaları gerçekleştirirken, yürüyüş yollarının oluşturulması ve spor alanlarının zemin hazırlık çalışmaları da devam ediyor.
İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, YILLARDIR ATIL DURUMDA BULUNAN ALİBERTİ KÖŞKÜ VE ÇEVRESİNDEKİ 22 BİN METREKARELİK ALANI, SPOR, DİNLENME VE SOSYAL YAŞAM İMKANLARINI BİR ARAYA GETİREN ÇOK FONKSİYONLU BİR KENT PARKINA DÖNÜŞTÜRÜYOR.