Gaziantep’te yaşayan 70 yaşındaki Mehmet Sait Dayak, Alzheimer hastalığı nedeniyle kaybolarak unutkanlık yaşamaya başladı. 2023 yılında, hastalığın etkisiyle çok iyi bildiği sokaklarda kaybolan Dayak, Meral-Beyhan Uslu Alzheimer Merkezi ile tanıştı.
Gaziantep’in Şahinbey ilçesi Binevler Mahallesi’nde yaşayan üç çocuk babası Dayak, merkezde düzenli olarak aldığı eğitim ve fiziksel, sosyal destek programlarıyla yeniden hayata döndü. Üç yıldır haftada iki gün Merkez’e gelen Dayak, Akıl ve Zeka Oyunları sınıfında hafıza egzersizleri yaptı ve İş-Uğraş Atölyesi’nde ahşap boyama çalışmalarıyla ince motor becerilerini geliştirdi.
Merkezde aldığı eğitimlerin kendisine iyi geldiğini belirten Mehmet Sait Dayak, “Ben 7 yıldır Alzheimer hastasıyım. 3 yıldır burada tedavi görüyorum. Buraya geldikten sonra sakinleştim. Çeşitli eğitimler aldım. Bu merkeze geldiğimden beri artık daha az uyuyorum,” şeklinde konuştu. Dayak, burada diğer danışanlarla etkileşimde bulunmanın kendisine iyi geldiğini ifade etti.
Mehmet Sait Dayak’ın eşi Neşe Dayak ise, “Eşim emekli olduktan sonra sorunlar yaşamaya başladı. İçine kapanık hale geldi ve evden kaybolup çıkmaya başladı. Merkezle tanıştıktan sonra çok olumlu gelişmeler yaşandı,” dedi. Neşe Dayak, Meral-Beyhan Uslu Alzheimer Merkezi’nde eşinin iyi bir şekilde ilgilendiğini ve etkinliklerden memnun kaldığını da sözlerine ekledi.

MEHMET SAİT DAYAK, ALZAYMIR HASTALIĞININ ETKİSİYLE KAYBOLDU, ALZAYMIR MERKEZİ'NDE YENİDEN HAYAT BULDU