Sinop Valiliği koordinesinde, Merkez İlçe ve Erfelek Grup İçme Suları Birlik Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen denetimlerde, kaçak su kullandığı belirlenen 8 haneye toplam 280 bin TL idari para cezası uygulandı.
Valilik, kırsal alanlarda ve köylerde kaçak, sayaçsız, abonesiz ve usulsüz içme suyu kullanımının önlenmesi amacıyla denetim ekipleri kurdu. Ekipler, içme suyu kaynaklarının korunmasını ve kayıp-kaçak oranlarının azaltılmasını sağlamak için saha çalışmalarına devam etmektedir.
Sinop Merkez İlçe ve Erfelek Grup İçme Suları Birlik Başkanlığı ekipleri, hizmet alanlarında bulunan 33 köyde yoğun denetimler gerçekleştirdi. Rutin kontroller sonucunda bazı hanelerde kaçak su kullanıldığı tespit edildi. 2026 yılı Haziran ayında yapılan denetimlerde, Sinop Merkez ilçeye bağlı köyler ile Erfelek ilçesi köylerinde toplam 8 hanenin usulsüz su kullandığı belirlendi.
Tespitlerin ardından, ilgili mevzuat gereğince her bir haneye 35 bin TL olmak üzere toplam 280 bin TL idari para cezası kesildi. Yetkililer, kaçak su kullanımının su kaynaklarının israfına ve vatandaşların içme suyuna erişiminde aksamalara yol açtığını belirterek, denetimlerin aralıksız devam edeceğini vurguladı.
SİNOP VALİLİĞİ'NİN PAYLAŞIMI