23.06.2026-14:21 (Son Güncelleme:23.06.2026-14:21)

Salihli'de üreticilere yangın uyarısı

Salihli Tarım ve Orman Müdürlüğü, yaz aylarında artan yangın riskine karşı üreticilere uyarılarda bulundu.

Manisa’nın Salihli ilçesinde Tarım ve Orman Müdürlüğü, yaz aylarının başlamasıyla birlikte artan yangın riskine karşı üreticilere önemli uyarılarda bulundu.

Müdürlük tarafından yapılan açıklamada, bu yıl düzenli yağışların etkisiyle yabancı ot gelişiminin yoğun olduğu belirtilerek, biçilmeyen otların kurumasıyla birlikte özellikle Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarında yangın riskinin arttığı ifade edildi.

Açıklamada, bahçelerde bulunan kurumuş otların en kısa sürede biçilmesi gerektiği vurgulanırken, bakımsız alanlarda oluşabilecek risklerin çevredeki bakımlı bahçeleri de olumsuz etkileyebileceğine dikkat çekildi.

Yangınların yayılmasını önlemek amacıyla biçimi tamamlanan hububat tarlalarında sınırların her iki tarafından 5’er metrelik alanın sürülmesinin yangının ilerlemesini sınırlandıracağı kaydedildi.

İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, üreticilerden bahçe içerisindeki kuruyan otları biçmelerini, bahçe içi ve sınır yollarını temiz tutmalarını isteyerek, "Bahçemizi korumak hepimizin sorumluluğudur" mesajını paylaştı.

MANİSA’NIN SALİHLİ İLÇESİNDE TARIM VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ, YAZ AYLARININ BAŞLAMASIYLA BİRLİKTE ARTAN YANGIN RİSKİNE KARŞI ÜRETİCİLERE ÖNEMLİ UYARILARDA BULUNDU.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr