Sakarya’da kaçak avcılığa karşı denetimler devam ediyor
Sakarya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, kent genelindeki gölet ve nehirlerde gerçekleştirdikleri kaçak avcılık denetimlerinde su kaynaklarına yasa dışı olarak bırakılan çok sayıda misina ağını topladı. Ekiplerin yaptığı çalışmalarda, ağlara takılan canlı balıklar da kurtarılarak yeniden suya bırakıldı.
Denetimlerin amacı
Sakarya’da iç su kaynaklarının korunması ve yasa dışı avcılığın önlenmesine yönelik yürütülen çalışmalarda gelen ihbarlar üzerine harekete geçen Sakarya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Kontrol ekipleri, nehir ve göletlerde denetim gerçekleştirdi. Yapılan denetimlerde, suya bırakılan kaçak misina ağları tespit edilerek sudan çıkarıldı.
El koyulan ağların temizlenmesi esnasında, gözeneklere takılan çok sayıda canlı balık fark edildi. Ekipler, bu balıkları titizlikle ağlardan kurtararak, yeniden doğal yaşam alanlarına saldı.
Doğal yaşam ve sürdürülebilirlik vurgusu
Konuya ilişkin yapılan açıklamada, sürdürülebilir su ürünleri üretiminin ancak doğal yaşamın ve su ekosisteminin korunmasıyla mümkün olduğu vurgulandı. Su kaynaklarındaki biyolojik çeşitliliğin gelecek nesillere sağlıklı bir şekilde aktarılması amacıyla denetimlerin kararlılıkla süreceği ifade edildi.
SAKARYA'DA, KENT GENELİNDEKİ GÖLET VE NEHİRLERDE GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ KAÇAK AVCILIK DENETİMLERİNDE SU KAYNAKLARINA YASA DIŞI OLARAK BIRAKILAN ÇOK SAYIDA MİSİNA AĞINI TOPLADI. AĞLARA TAKILAN CANLI BALIKLAR İSE İL TARIM VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ EKİPLERİ TARAFINDAN KURTARILARAK YENİDEN SUYA BIRAKILDI.