24.06.2026-10:57 (Son Güncelleme:24.06.2026-10:57)

Sağlıklı hayat merkezi buluşmaları diş hekimleriyle devam ediyor

Diyarbakır İl Sağlık Müdürlüğü, diş hekimlerine yönelik Sağlıklı Hayat Merkezi'ni tanıttı ve sağlık hizmetlerinin önemini vurguladı.

Diyarbakır'da Sağlıklı Hayat Merkezi tanıtım programı

Diyarbakır İl Sağlık Müdürlüğü tarafından koruyucu sağlık hizmetlerinin güçlendirilmesi ve sağlık çalışanları arasındaki koordinasyonun artırılması amacıyla il genelinde görev yapan diş hekimlerine yönelik Talaytepe Sağlıklı Hayat Merkezi tanıtım ve inceleme programı düzenlendi.

Sağlık Müdürü Asiltürk'ten önemli açıklamalar

Programa katılan diş hekimleri, Sağlıklı Hayat Merkezi bünyesinde sunulan hizmetler hakkında bilgi alırken merkezi yerinde inceleme fırsatı buldu. Programda konuşan Diyarbakır İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Emre Asiltürk, Sağlık Bakanlığının "Koruyan, Geliştiren ve Üreten Sağlık" modeli doğrultusunda koruyucu sağlık hizmetlerine büyük önem verdiklerini belirtti. Hastalıkların ortaya çıkmadan önlenmesinin temel hedefleri arasında yer aldığını ifade eden Asiltürk, sağlık okuryazarlığının artırılması ve vatandaşların sağlık hizmetlerine doğru zamanda, doğru şekilde ulaşmasının önemine dikkat çekti.

Talaytepe Sağlıklı Hayat Merkezi'nin sunduğu hizmetler

Diyarbakır’daki Talaytepe Sağlıklı Hayat Merkezi modern yapısıyla Türkiye’deki örnek merkezlerden biri olarak öne çıkıyor. Asiltürk, merkezde psikolojik danışmanlık, fizyoterapi, diyetisyen hizmetleri, kanser taramaları, sigara bırakma poliklinikleri, sosyal hizmet danışmanlığı, kadın ve üreme sağlığı danışmanlığı gibi birçok hizmetin ücretsiz olarak sunulduğunu söyledi.

Diş hekimlerinin rolü ve hizmet süreçleri

Diş hekimlerinin vatandaşları bu hizmetlerden haberdar etmelerinin önemine vurgu yapan Asiltürk, "Sağlıklı Hayat Merkezlerimizin bilinirliğini artırmak istiyoruz. Diş hekimlerimizin burada verilen hizmetleri yakından tanıması ve ihtiyaç duyan vatandaşlarımızı bu merkezlere yönlendirmesi büyük önem taşıyor." dedi. Program kapsamında diş hekimleri ile Sağlıklı Hayat Merkezi çalışanları bir araya gelerek hizmet süreçleri hakkında görüş alışverişinde bulundu. Ayrıca, birinci basamak sağlık hizmetleri ile ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşları arasındaki iletişim ve koordinasyonun güçlendirilmesinin hedeflendiği belirtildi.

DİYARBAKIR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN KORUYUCU SAĞLIK HİZMETLERİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ VE SAĞLIK ÇALIŞANLARI ARASINDAKİ KOORDİNASYONUN ARTIRILMASI AMACIYLA İL GENELİNDE GÖREV YAPAN DİŞ HEKİMLERİNE YÖNELİK TALAYTEPE SAĞLIKLI HAYAT MERKEZİ TANITIM VE İNCELEME PROGRAMI DÜZENLENDİ.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr