26.06.2026-12:59 (Son Güncelleme:26.06.2026-12:59)

Otoparkta yer kalmadı, işletmeci çözüm arıyor

Kocaeli'deki yediemin otoparklarında çürüyen araçlar sorunu, işletmecinin çağrısıyla gündeme geldi.

Kocaeli’de oldukça zor bir durum yaşanıyor. Trafikten men edilen veya haciz kararı bulunan yüzlerce araç, sahipleri tarafından alınmadığı için yediemin otoparklarında çürümeye mahkûm kalmış durumda. Aralarında 25 yıldır bekleyen araçların da bulunduğu bu otoparkta, işletmeci Şehmuz Günaytan, artan yoğunluk ve sorumluluk yüküne dikkat çekerek, "Gelsinler, eski araba ya da motosikletleri varsa üçüne beşine bakmadan teslim edeceğiz çünkü yerimiz kalmadı" ifadelerini kullandı.

Bu durumda, çeşitli nedenlerle trafikten men edilerek veya haciz işlemi nedeniyle otoparka çekilen araçlar, zamanla adeta bir araç mezarlığı oluşturmuş durumda. Otoparkın büyük bölümünü kaplayan ve görüntü kirliliğine neden olan bu araçlar, işletmeciler için ciddi bir yer sıkıntısı yaratıyor.

Günaytan, tesislerinde yaklaşık 220-230 otomobil, kamyonet ve minibüs ile 500-600 civarında motosikletin yıllardır beklediğini belirtti. Ayrı bir sorun olarak özellikle motosikletlerin önemine değinen Günaytan, "Bu motosikletlerin de bir türlü çözümü olmuyor" dedi.

İşletmeci, "Yüzde 30’u 25 senedir duran araçlardır" diyerek, motosikletlerin çoğunun beklemeye devam ettiğini ve bu durumun Milli Emlak tarafından çözülmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca bu araçların çürüyerek değer kaybettiğini ve işletme olarak üzerlerinde sorumluluk taşıdıklarını belirtti.

Çözüm önerisi olarak, "Gelseler yeter, eski araçlarının bedeli için biz para talep etmiyoruz" diyerek durumu özetledi. Ayrıca, "Devlet bu araçların akıbetiyle ilgilenmeli, biz de bu yükten kurtulmalıyız" ifadelerini de ekledi.

Günaytan, özellikle motosikletler üzerindeki yasal cezaların aracın değerini geçmesinin sorun teşkil ettiğini vurguladı. "Motosikletin cezası 50-60 bin lirayı buluyor, bu durumda insanlar bırakıp gidiyor" şeklinde konuştu. Bu durumun, otopark işletmecileri için büyük bir sorun olduğunu yineledi. /p>

KOCAELİ'DE TRAFİKTEN MEN EDİLEN VEYA HACİZ KARARI BULUNAN YÜZLERCE ARAÇ, SAHİPLERİ TARAFINDAN TESLİM ALINMAYINCA YEDİEMİN OTOPARKINDA ÇÜRÜMEYE YÜZ TUTTU.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr