23.06.2026-15:31 (Son Güncelleme:23.06.2026-15:31)

Netanyahu "ABD'ye bağımlılıktan kurtulmak zorundayız" dedi

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Batı Şeria'daki ziyareti sırasında İsrail'in savunma alanında dışa bağımlılığı azaltması gerektiğini belirterek, "Kendi silahlarımızı üretmeli ve silahlanmada bağımsız olmalıyız" dedi.

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, işgal altındaki Batı Şeria'da görev yapan İsrail askerlerini ziyaretinde ülkesinin savunma politikalarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. İran ve bölgedeki müttefiklerine karşı yürütülen mücadeleye değinen Netanyahu, İsrail'in askeri kapasitesini daha da güçlendirmesi gerektiğini söyledi.

İsrail'in geleceğinin askeri gücüne bağlı olduğunu savunan Netanyahu, İran ve vekil güçlerine karşı önemli darbeler vurduklarını ancak sürecin henüz tamamlanmadığını ifade etti. İsrail'in önümüzdeki yıllardaki konumunun bugünden yapılan yatırımlarla şekilleneceğini belirten Netanyahu, ülkenin savunma alanında daha güçlü hale gelmesi gerektiğini vurguladı.

"Kendi silahlarımızı üretmeliyiz"

Konuşmasında savunma sanayisinde dışa bağımlılığın azaltılması gerektiğine dikkat çeken Netanyahu, ABD'nin İsrail'e yıllardır verdiği destekten dolayı minnettar olduklarını söyledi.

Buna rağmen İsrail'in kendi savunma kapasitesini geliştirmesi gerektiğini belirten Netanyahu, "Kendi bağımsız silahlanma ağımıza ihtiyacımız var. Kendi silahlarımızı üretmeliyiz. Bağımlılıktan kurtulmak, gücümüzü artırmak ve teknolojiyi daha fazla entegre etmek zorundayız" ifadelerini kullandı.

Savunma alanındaki bağımsızlığın yalnızca silah üretimiyle sınırlı olmadığını kaydeden Netanyahu, yeni nesil komutanların yetiştirilmesinin ve teknolojik yatırımların da bu sürecin önemli parçaları olduğunu dile getirdi.

Netanyahu, İsrail'in gelecekteki güvenliği ve bölgedeki konumunun, bugün atılacak savunma ve teknoloji adımlarıyla belirleneceğini sözlerine ekledi.

safiyehaber365@gmail.com