27.06.2026-15:39 (Son Güncelleme:27.06.2026-15:39)

Muğla'da zirai alanda başlayan yangın ormana sıçradı, söndürme çalışmaları devam ediyor

Muğla'nın Seydikemer ilçesinde zirai alanda çıkan yangın, ormanlık alana sıçrayarak etkisini artırdı. Söndürme çalışmaları sürüyor.

Yangının başlangıcı ve müdahale

Muğla’nın Seydikemer ilçesi Gölbent Mahallesi yakınlarında öğle saatlerinde zirai alanda başlayan yangın, rüzgarın etkisiyle hızla ormanlık alana sıçradı. Yangının çıkış sebebi henüz belirlenemezken, durumu bildiren ihbar sonrası Muğla Orman Bölge Müdürlüğü ile Muğla Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı ekipleri bölgeye yönlendirildi.

Yangına müdahale etmek için 3 helikopter, 1 uçak, 10 arazöz, 5 su tankeri ve 1 iş makinesi ile çok sayıda personelin yoğun çaba harcadığı bildirilmektedir.

Başkan Akdenizli'nin incelemeleri

Yangınla ilgili bilgi almak üzere sahaya inen Seydikemer Belediye Başkanı Bayram Önder Akdenizli, yetkililerle bir araya gelerek durumu değerlendirdi. Başkan Akdenizli, yangın riskinin yaz mevsimiyle birlikte arttığını belirterek, şu ifadeleri kullandı:

“Şu anda Gölbent bölgesindeyiz. Küçük bir alanda başlayan yangın kısa sürede yayıldı ve kontrol altına alınması için yoğun mücadele veriliyor. Orman Müdürlüğü, Muğla Büyükşehir Belediyesi ve Seydikemer Belediyesi ekipleri ile hava araçları çalışmalarını sürdürüyor. Yangın henüz kontrol altına alınabilmiş değil. Vatandaşlarımızdan özellikle bu dönemde yangınlara karşı daha dikkatli ve duyarlı olmalarını rica ediyoruz.”

Bölgede söndürme çalışmalarının sürdüğü bilgisi alınırken, ekiplerin gayretli çalışmaları devam etmektedir.

MUĞLA'NIN SEYDİKEMER İLÇESİNDE ZİRAİ ALANDA BAŞLAYARAK ORMANLIK ALANA SIÇRAYAN YANGINA EKİPLERİN HAVADAN VE KARADAN MÜDAHALESİ ARALIKSIZ DEVAM EDİYOR

Haber365
bilgi@haber365.com.tr