A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, ABD maçı öncesi düzenlenen basın toplantısında istifa iddialarına son noktayı koydu. Kendisine ve oyuncularına yönelik kişisel saldırılara tepki gösteren İtalyan çalıştırıcı, "İstifa edeceğimi soruyorsanız; hayır. Görevimin başındayım ve bu tecrübelerden sonra kendimi daha güçlü hissediyorum" dedi.
2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu'ndaki son maçında yarın ev sahibi ABD ile Los Angeles Stadyumu'nda karşı karşıya gelecek olan A Milli Futbol Takımı'nda teknik direktör Vincenzo Montella, müsabaka öncesi basının karşısına çıktı. Son iki maçta alınan sonuçların ardından yükselen eleştirilere ve istifa iddialarına yanıt veren 52 yaşındaki tecrübeli çalıştırıcı, açıklamalarda bulundu.
"Kişisel saldırıları kabul edemem, onlar benim çocuklarım gibi"
Turnuvadaki performans nedeniyle futbolcuların haksız bir linç kültürüyle karşı karşıya kaldığını belirten Montella, oyuncularına kayıtsız şartsız destek çıkacağını ilan etti:
"Oyuncularımıza hak ettikleri saygıyı göstermemiz lazım. Gelecek için motive olmaya devam ediyoruz. Kişisel saldırılar gördüm ve bunları kesinlikle kabul edemiyorum. Bu, kendi çocuğunuza kötülük yapmak gibi bir şey. Onlar bizim futbolumuzun geleceği. Ben onlara kayıtsız şartsız destek olmaya devam edeceğim. İnsanları kötü duruma sokmak çok kolay ama oyuncuların etki altında kalmasını istemiyorum. Onların yüzündeki ifadeleri görüyorum, hepsi benim çocuklarım gibi. Sahada tüm çabalarını ortaya koydular. Aile bireyleri gibi bir ilişki kurduk; ben baba yerine büyük ağabey gibiyim."
Rakamlarla eleştirilere yanıt: "Hücum verilerinde zirvedeyiz"
Takımın gol yollarında şanssızlık yaşadığını ancak oyun gücü olarak turnuvanın en iyilerinden biri olduğunu istatistiklerle savunan İtalyan teknik adam, şu verileri paylaştı:
"Biz turnuva boyunca 62 şut attık, rakip ceza sahası bölgesinde tam 590 kere aksiyonda bulunduk. Rakip ceza sahasına girişte birinci sıradayız. Ortalama topa sahip olmada ikinci sıradayız. Dikine paslarda İspanya'nın ardından ikinciyiz. Gol pozisyonu oluşturmada ise üçüncü sıradayız. Futbol gol atma sanatıdır; takım bunu tabelaya yansıtamadı ama çok çalıştı. Son iki maç için oyuncularımızı suçlayamayız. İki stoperimiz de gayet iyi performans gösterdi; Abdülkerim dikine paslarda, Merih ise hava toplarında birinci sırada."
"İstifa etmeyeceğim, bunu kabullenmeleri gerekir"
Geleceğine dair net konuşan ve Türkiye futbol tarihinde bir ilki başardığını hatırlatan Montella, istifa kapısını tamamen kapattı:
"Türkiye 24 yıldır Dünya Kupası'na gelememişti, şimdi buradayız. Üstelik iki kez arka arkaya hem Avrupa Şampiyonası'na hem Dünya Kupası'na takımı götüren tek teknik direktör benim. Çok motiveyim. Başkanımızın ve futbolcularımızın desteği benim için yeterli. İstifa edeceğimi soruyorsanız; hayır. Çünkü hala enerjim var. Bu tecrübelerden sonra daha güçlü hissediyorum. Benim istifamı isteyen birileri varsa da bunu yapmayacağım, bunu kabullenmeleri gerekir. Görevime kararlılıkla devam edeceğim."
"Bizden önce milli takıma canı sıkılarak geliyorlardı"
Göreve geldikleri günden bu yana takım içindeki mentali ve havayı tamamen değiştirdiklerini iddia eden deneyimli teknik adam, çok konuşulacak bir kıyaslamaya imza attı:
"Biz gelmeden önce futbolcularımız milli takıma gelirken ortamdan dolayı canı sıkılarak geliyordu. Şimdi ise futbolcularımız milli takıma gelebilmek için adeta gün sayıyorlar. Bu uyumu ve ortamı korumamız lazım. Taraftara heyecan veren bir takım oluşturmak kolay olmadı ama başardık. Şimdi amacımız Dünya Kupası ve Uluslar A Ligi seviyesindeki bu yerimizi korumak."
"Mükemmel teknik direktör yok, ben de hata yapıyorum"
Özeleştiri yapmaktan kaçınmadığını ancak eleştirilerin insafsız düzeyde olduğunu dile getiren Montella, sözlerini şöyle noktaladı:
"Ben sürekli hata yapıyorum, takım olarak da hata yapıyoruz. Ama bu durum kazandığımız zaman da geçerli. Galibiyet aldığımızda medya beni 'mükemmel' olarak tanıttığında da mükemmel değildim. Şansa inanmıyorum; 1 gol atsaydık bugün yorumlar çok farklı olacaktı. Sadece yenilgi sırasında değil, galibiyette de hata yapabiliyoruz. Kimse mükemmel değil. Mükemmel teknik direktör diye bir şey de yok, varsa ben de tanışmak isterim."
Kaynak: İHA