25.06.2026-16:36 (Son Güncelleme:25.06.2026-16:36)

Mimar Sinan’ın aşure vasiyeti yerine getirilmeye devam ediyor

Mimar Sinan'ın vasiyeti gereği Aşure Günü'nde Süleymaniye Camii'nde aşure dağıtımı yapıldı.

Mimar Sinan’ın vasiyeti üzerine Muharrem ayının 10. gününe tekabül eden Aşure günü dolayısıyla Süleymaniye Camii'nde aşure dağıtımı gerçekleştirildi.

Gürsoy Vakfı tarafından 16 yıldır sürdürülen aşure dağıtımına İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Bilal Erdoğan, Eski Hazine ve Maliye Bakanı Nurettin Nebati, eski bakanlardan Lütfi Elvan, İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürü Hüseyin Keskin, Fatih Belediye Başkanı M. Ergün Turan, Gürsoy Vakfı Başkanı Hasan Gürsoy ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Etkinlik, ilk olarak Mimar Sinan’ın kabrine gidilerek yapılan dualarla başladı. Ardından aşure dağıtımı için Süleymaniye Camii’nin yanındaki alana geçildi ve burada vatandaşlara aşure ikramı yapıldı.

Fatih Belediye Başkanı Mehmet Ergün Turan, gazetecilere yaptığı açıklamada, "Gürsoy Vakfı uzun yıllardır Mimar Sinan’ın bu vasiyetini yerine getiriyor. Bu vesileyle hem bu vasiyet yerine getiriliyor hem de Mimar Sinan’ı anmış oluyoruz. Aşure günü, tarih boyunca birçok güzelliklerin ve acıların yaşandığı bir tarihtir. Bu nedenle bu günleri tekrar hatırlamak ve bir daha yaşamamak adına bu bilinci oluşturmak istiyoruz" dedi.

Gürsoy Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Gürsoy da, "Yaklaşık 16’ıncı yılı bitirdik. Mimar Sinan’ın vakfiyesindeki vasiyetine uygun olarak her Muharrem’in 10’unda cami görevlileri adına hatm-i şerif okutulması ve ardından yiyecek dağıtımının yapılması gerektiğini belirttik. Mütevazı bir program düzenleyerek bu vasiyeti yerine getirmeye çalışıyoruz" şeklinde konuştu.

Program, aşure dağıtımının ardından sona erdi.

Mimar Sinan’ın "aşure" vasiyeti yerine getirilmeye devam ediliyor

Haber365
bilgi@haber365.com.tr