25.06.2026-12:33 (Son Güncelleme:25.06.2026-12:33)

Kozan'da kanalizasyon sorunu mahalle sakinlerini etkiliyor

Adana'nın Kozan ilçesinde kanalizasyon atıkları, Kilgen Çayı'na akıyor. Mahalle sakinleri kötü koku ve sinekler nedeniyle zor durumda. Yetkililerden acil çözüm talep ediliyor.

Adana'nın Kozan ilçesinde, Kilgen Çayı'na bağlanan kanalizasyon atıkları mahalle sakinlerini zor durumda bırakıyor. Kötü koku ve yoğun sinek istilası nedeniyle pencere açamaz hale gelen vatandaşlar, Adana Büyükşehir Belediyesi'ne tepki gösteriyor.

Karacaoğlan Mahallesi'nde yaşayanlar, kanalizasyon problemi yüzünden sıkıntılı günler geçiriyor. İddiaya göre, mahalledeki kanalizasyon, Kilgen Çayı'na yönlendirildi. Mahalle sakinleri, kötü kokular ve sineklerin artışı sebebiyle dışarı çıkmakta zorlandıklarını belirtiyor.

Önceki Uygulamalar ve Mevcut Sorunlar

Yaklaşık iki yıl önce yaşanan bir başka sorun için mahalle sakinleri, apartman önünde akan açık kanalizasyon suyunu bir baza ile kapatarak dikkat çekmişti. O dönemde İhlas Haber Ajansı'nın haberinin ardından belediye bölgede çalışma yapmış, ancak bu süreçte atık suyun borularla Kilgen Çayı'na yönlendirildiği iddia edilmiştir.

Dron ile yapılan görüntüleme çalışmasında, binalardan gelen kanalizasyon atıklarının Kilgen Çayı üzerinden şehir merkezine doğru akış gösterdiği tespit edilmiştir. Bu durumun çevredeki tarım arazilerini ve narenciye bahçelerini de olumsuz etkilediği belirtiliyor.

Mahalle Sakinlerinden Tepkiler

Özellikle yaz aylarında artan karasinek ve sivrisinek sorunuyla başa çıkamayan mahalle sakinleri, çocuklarının sinek ısırıkları nedeniyle zor anlar yaşandığını ifade ediyor. Ömer Selim Ekiz, "Pencere kapalı olduğunda dahi sinekler içeri giriyor, 30 tane sinek ısırığı ile uyanmak zorunda kalıyoruz" diye aktarıyor.

Öğrencilerden Beytullah Karacan ise, "6 yıldır pis kokudan ve lağım kokusundan duramıyoruz. Gelişmekte olan bir Türkiye için rahatsız edici bir manzara" ifadelerini kullanıyor.

Ayrıca, bölgedeki 35 daireli apartmanın yöneticisi Serhat Arslan, "Yeni yapılacak binaların kanalizasyonu da buraya akacak. Hastalık ve koku yapıyor. Kimse balkonlarda duramıyor" şeklinde konuştu.

Mahalle sakinleri, kanalizasyon atıklarının güvenli bir şekilde yönetilmesi için yetkililerden kalıcı bir çözüm talep ediyor. Sorunun insan ve çevre sağlığını tehdit etmeden çözülmesini bekliyorlar.

İHLAS HABER AJANSI TARAFINDAN DRONE İLE GÖRÜNTÜLENEN BÖLGEDE, BİNALARDAN GELEN KANALİZASYON ATIKLARININ KİLGEN ÇAYI ÜZERİNDEN KENT MERKEZİNE DOĞRU İLERLEDİĞİ GÖRÜLDÜ

Haber365
bilgi@haber365.com.tr