27.06.2026-13:22 (Son Güncelleme:27.06.2026-13:23)

Konya'nın Darülmülk oluşunun 929. yıl dönümü kutlandı

Konya, Türkiye Selçuklu Devleti'nin başkenti oluşunun 929. yıl dönümünü büyük bir etkinlikle kutladı.

Konya'nın tarihi mirası ve Selçuklu'nun önemi

Konya Büyükşehir Belediyesi, şehrin Türkiye Selçuklu Devleti’ne başşehir oluşunun 929. yılı kapsamında Darülmülk Kutlamaları ve anma programı düzenledi. Etkinlik, Selçuklu Sultanları’nın medfun bulunduğu Alaeddin Camii avlusunda gerçekleştirildi.

Ahmet Murat Koru'dan kutlama mesajı

Programda konuşan Konya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Murat Koru, Konya’nın geçmişiyle günümüzünü birleştiren bir medeniyet merkezi olduğunu vurgulayarak, "Şehir tarihini ihya ederken, ecdattan kalan eserleri yeniden ayağa kaldırıyoruz" dedi. Koru, Konya’nın kadim kimliğini koruma gayretlerinin önemine değinerek, bu emaneti çocuklara daha güçlü bir şekilde bırakma görevlerini hatırlattı.

Vali İbrahim Akın'ın mesajı

Konya Valisi İbrahim Akın, tarih boyunca Konya’nın önemli bir merkez olduğunu belirterek, 1097 yılında Selçuklu Devleti’ne başşehir olmasının ardından bilimin ve sanatın merkezi haline geldiğini aktardı. Akın, Konya'nın tarihi ve kültürel mirasını gelecek nesillere aktarma çabalarının, şehrin uluslararası alandaki itibarını güçlendireceğini vurguladı.

Öne çıkan katılımcılar

Programa, Konya Hava Savunma ve Garnizon Komutanı Tümgeneral Yusuf Diker, Konya İl Jandarma Komutanı Tümgeneral Cemil Lütfü Özkul, ve diğer önemli isimler katıldı. Etkinliğin ardından "Nevbe Merasimi" icra edildi ve program bir tiyatro gösterisi ile sona erdi.

KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ TARAFINDAN KONYA’NIN TÜRKİYE SELÇUKLU DEVLETİ’NE BAŞŞEHİR OLUŞUNUN 929. YILI KAPSAMINDA DARÜLMÜLK KUTLAMALARI VE ANMA PROGRAMI DÜZENLENDİ.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr