Kırşehir'de aşure etkinliğine yoğun ilgi
Kırşehir’de Muharrem ayı dolayısıyla düzenlenen aşure ikramı programına vatandaşlar büyük ilgi gösterdi. Cacabey Meydanı’nda gerçekleştirilen etkinlikte yaklaşık 3 bin kişi aşure dağıtımından faydalandı ve kuyruklar oluştu.
Etkinlik, Vakıflar Bölge Müdürlüğü ile Kırşehir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü destekleriyle, Cacabey Camii çevresinde düzenlendi. Meydanın cami avlusunda bir araya gelen vatandaşlar, dağıtım noktalarından aşurelerini alarak geleneksel lezzetin tadını çıkardılar.
Etkinliğe katılan Fahrettin Çelik, aşure ayının kültürel ve manevi değerlerin yaşatılması açısından büyük önem taşıdığını vurguladı: "Aşure ayında değer ve kültürlerin unutulmaması önemli. Bu tür etkinlikler geleneklerimizin gelecek nesillere aktarılmasına katkı sağlıyor" dedi.
Aşure kuyruğunda bekleyen İdris Kurum ise toplumsal değerlerin korunmasının önemine dikkat çekerek, "Umarım kültür aktarımı bu şekilde devam eder. Değerlerimiz unutulmaz. Değerlerimizi benimser ve üzerine koyarak yaşamımızı sürdürürüz" ifadelerini kullandı.
Muharrem ayı dolayısıyla gerçekleştirilen aşure ikramı programı, vatandaşların yoğun katılımıyla tamamlandı. Aşure ikramları yarın da sürecek.
Kırşehir’de aşure almak isteyenler uzun kuyruklar oluşturdu