Kilis'te, Ekrem Çetin Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Asiye Elküse, 13 yıldır biriktirdiği kalemleri kullanarak minyatür bir ev inşa etti. Bu proje, geri dönüşüm bilincine dikkat çekerken, emek ve sabrın güzel sonuçlar doğurabileceğini gösterdi.
Asiye Elküse, küçülen kalem parçalarından oluşturduğu bu sanatsal çalışma ile hem geri dönüşümün önemini vurguladı hem de kalemin değerini ön plana çıkardı. 3 yaşından beri kullandığı kalemleri biriktiren Elküse, “İslam’ın kaleme ne kadar değer verdiğini öğrendim. Emek ve sabırla güzel işler çıkabileceğini göstermek istedim. Bu çalışma sayesinde doğayı korumayı öğrendim. Kalem gibi küçük görünen şeylerden bile ne kadar güzel faydalanılabileceğini gördüm” dedi.
Projeye destek veren Kimya Öğretmeni Gülcan Aydoğdu, Asiye'nin çalışmasının geri dönüşüm açısından örnek teşkil ettiğini belirterek, “Asiye öğrencimizin yaptığı minyatür ev, yıllardır biriktirdiği kalemlerden oluştu. Geri dönüşüm projesi olarak oldukça güzel bir örnek ortaya koydu. Çünkü her atık çöp değildir. Geri dönüştürelim, doğaya nefes aldıralım. Bu çalışma başka öğrencilere de örnek olacaktır” şeklinde konuştu.
Ayrıca Aydoğdu, kalemlerin genellikle kullanıldıktan sonra çöpe atıldığına dikkat çekerek, “Çocuklarımıza sürekli kalem alıyoruz. Bir süre sonra bunlar çöpe gidiyor. Bu şekilde değerlendirildiğinde öğrenciler kalemin ve okumanın değerini daha iyi anlayacaktır. Temiz bir dünya için geri dönüşüm şart” ifadelerini kullandı.
KÜÇÜLEN KALEMLERDEN MİNYATÜR EV YAPTI