26.06.2026-13:15 (Son Güncelleme:26.06.2026-13:15)

Kayseri'de çocuk görüşme merkezinin ikincisi açıldı

Kayseri'de Talas ilçesinde, çocukların ihtiyaçlarına yönelik yeni bir çocuk görüşme merkezi açıldı.

Kayseri'de çocuk görüşme merkezinin ikincisi açıldı

Kayseri Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından Talas ilçesine; velayet altındaki çocukların teslimi ve çocukla kişisel ilişki kurulması işlemlerinin yapıldığı Çocuk Görüşme Merkezi açıldı.

Hulusi Akar Bulvarı üzerinde yapımı tamamlanan merkez, düzenlenen bir törenle hizmete girdi. Açılışta konuşan Cumhuriyet Başsavcısı Habib Korkmaz, mahkeme kararlarının çocukların üstün yararı doğrultusunda uygulanmasına katkıda bulunacaklarını belirtti ve çocukların bu süreci en az etkilenecek şekilde tamamlamalarını amaçladıklarını vurguladı.

Kayseri’nin Türkiye genelinde Adli Destek ve Mağdur Hizmetleri Müdürlükleri bünyesinde iki müstakil çocuk görüşme merkezine sahip olan tek il olduğunu söyleyen Başsavcı Korkmaz, 5. Yargı Paketi ile birlikte çocuk teslimi ve kişisel ilişki işlemlerinin Adalet Bakanlığı bünyesinde yürütüldüğünü hatırlattı. Kocasinan Çocuk Görüşme Merkezi, 1 Ağustos 2022 tarihinde faaliyete geçmiş, o tarihten bu yana 2022 yılında 254 olan dosya sayısının 2026 yılı itibarıyla 1316’ya ulaştığı ifade edildi.

İlk merkezdeki dosya sayısındaki artış nedeniyle, ikinci merkezin açılmasına ihtiyaç duyulduğu belirtildi. Artık icra müdürlüklerince yürütülen çocuk teslimi ve kişisel ilişki işlemleri ücretsiz olarak gerçekleştirilecek ve tüm giderler Adalet Bakanlığı bütçesinden karşılanacak.

Merkezde işlemler, geçmişteki resmi ve stresli ortamlar yerine, çocukların güvenli hissedebileceği sıcak ve sağlıklı mekanlarda; psikologlar, sosyal çalışmacılar ve pedagoglar eşliğinde gerçekleştirilecektir. Uzmanlar, çocukların psikolojik durumlarını gözeterek her aşamada onların üstün yararını ön planda tutacaklardır.

Ayrıca taraflarla iletişim kurulacak ve süreç hakkında bilgilendirmeler yapılacaktır. Bu sayede yaşanabilecek anlaşmazlıkların çocuklar üzerindeki etkileri konusunda rehberlik sağlanacaktır. Tarafların yüz yüze görüşmesi gerekli olmadıkça engellenecek ve sürecin en sağlıklı şekilde ilerlemesi hedeflenecektir.

Açılışta Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Memduh Büyükkılıç, bu tür çalışmalara katkıda bulunmanın önemine vurgu yaparak, çocukların ihtiyaçlarını karşılamak üzere üzerlerine düşeni yapacaklarını belirtti. Ayrıca, açılışın ardından kesilen kurdele ile Çocuk Görüşme Merkezi hizmete girmiştir.

Yeni merkez, Talas ve Melikgazi ilçelerinde yaşayan aileler tarafından kullanılabilecek.

Kayseri'de Çocuk Görüşme Merkezi'nin ikincisi açıldı

Haber365
bilgi@haber365.com.tr