Kastamonu Polis Meslek Yüksekokulu’nda eğitimlerini tamamlayan 479 polis adayı, düzenlenen bir törenle mezun oldu. Tören, Gazi Stadyumu’nda gerçekleştirildi.
Mezuniyet töreni, saygı duruşunun yapılmasının ardından İstiklal Marşı ile başladı. Programda dönem birincisi Gökhan Eser, yaş kütüğüne plaket çaktı. Eser, yaptığı konuşmada, ülkesine ve milletine sadakatle hizmet etmenin gururunu yaşadıklarını belirtti.
Kastamonu Polis Meslek Yüksekokulu Müdürü 1. Sınıf Emniyet Müdürü Mehmet Yüksel de mezun olan öğrencileri tebrik etti. Yüksel, Türkiye’nin dört bir yanında görev yapacak olan 479 yeni polisle bir araya geldiklerini belirterek, mezuniyet töreninin aynı zamanda bir yemin ve görev sözleşmesi olduğunu ifade etti. Yüksel, “Evlatlarımız zorlu eğitim süreçleri boyunca yalnızca akademik bilgi ile değil; ahlaki değerler, disiplin anlayışı ve sorumluluk bilinciyle de donatıldılar. Artık onlar sadece birer öğrenci değil; milletimizin huzuru, güvenliği ve geleceği için görev yapacak Türk polisleridir” dedi.
Kastamonu Valisi Meftun Dallı, emniyet teşkilatının fedakarlık ve özveri ile görev yaptığını vurgulayarak, mezun olan polis memurlarına başarılar diledi. Vali Dallı, “Taşıyacağınız üniformayla devletimizin vakarını, milletimizin güvenini ve hukukun üstünlüğünü temsil edeceksiniz. Sizlerden beklentimiz, görevinizi yerine getirirken adaletten, vicdandan ve hukuktan asla ayrılmamanızdır” ifadelerini kullandı.
Türk Polis Teşkilatının köklü bir geçmişe sahip olduğunu hatırlatan Dallı, mezun polislerin görev yapacakları her yerde vatandaşlara güven vereceğine ve kamu düzeninin korunmasında örnek bir duruş sergileyeceğine inandığını belirtti.
Konuşmaların ardından dönem birincisi Gökhan Eser, ikinci Yusuf Korkmaz ve üçüncü Abdullah Akgün’e plaket ve hediye takdim edildi. Törende, 479 polis adayı yemin etti ve Kur’an-ı Kerim tilavetinin ardından dualar edildi.
Tören geçişiyle devam eden programın sonunda polis adayları, keplerini havaya fırlatarak mezuniyet sevinçlerini aileleriyle paylaştı.
KASTAMONU POLİS MESLEK YÜKSEKOKULUNDA İKİ YILLIK EĞİTİMLERİNİ TAMAMLAYAN 479 POLİS ADAYI, DÜZENLENEN MEZUNİYET TÖRENİYLE GÖREV YERLERİNE UĞURLANDI.