Iğdır'da Tasua Gecesi anma programı
Iğdır'da Muharrem ayının 9. gecesi olarak kabul edilen Tasua Gecesi'nde Kerbela şehitleri için dualar edildi.
Tasua Gecesi dolayısıyla düzenlenen anma programında, Kerbela’da şehit edilen Hz. Hüseyin ve beraberindeki 72 yol arkadaşı dualarla yad edildi. Kent merkezindeki Zübeyde Hanım Bulvarı’nda gerçekleştirilen etkinliğe yüzlerce vatandaş katıldı. Bu özel gece vesilesiyle bir araya gelen katılımcılar, Kerbela faciasının acısını bir kez daha yüreklerinde hissetti.
Program kapsamında, Kerbela olayını anlatan mersiyeler okundu ve sinezen grupları tarafından matem gösterileri sergilendi. Etkinlikte, Hz. Hüseyin ve 72 yareni için ağıtlar yakıldı.
Tasua Gecesi, Hz. Hüseyin ve beraberindekilerin Aşura gününden önce birlikte geçirdiği son gece olarak kabul edilmektedir.
IĞDIR'DA TASUA GECESİ'NDE KERBELA ŞEHİTLERİ ANILDI