Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (GİBTÜ), 26-27 Haziran tarihlerinde düzenlenecek olan İslam Üniversiteleri Rektörleri I. İstişare Toplantısı’na ev sahipliği yapacak. Rektör Prof. Dr. Şehmus Demir, etkinliğin önemine değinerek, "43 ülkeden 100’ün üzerinde rektör katılım sağlayacak" dedi.
Bu uluslararası buluşma, Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilecek. Toplantıya katılacak olan rektörler ve akademik yöneticiler, ortak akademik vizyon ve iş birliği konularında Gaziantep’te bir araya gelecek. Bu forumda, akademik diplomasi, faaliyetlerin geliştirilmesi ve araştırma ağlarının kurulması üzerinde durulacak.
Rektör Prof. Dr. Demir, Gaziantep’in Orta Doğu’ya açılan kapısı olması nedeniyle önemli bir ev sahibi konumunda olduğunu belirterek, "Gaziantep, sadece gastronomisi ve sanayi ile değil, stratejik konularla da öne çıkan bir şehirdir. Bu nedenle ev sahipliği yapmak bizim için bir onurdur," dedi.
Etkinliğe katılmak için taleplerin hala devam ettiğini belirten Demir, "Birçok ülkeden rektörler, davet edilmedikleri için sitem ediyor ve katılım sağlamak için gerekli belgeleri talep ediyor. Bu da katılımcı sayısının artacağını gösteriyor," ifadelerini kullandı.
GİBTÜ dev toplantıya ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor