Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi'nde mezuniyet sevinci
Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi (KSBÜ) Gediz Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda (MYO) gerçekleştirilen mezuniyet töreninde, 220 öğrenci diplomalarını alarak sağlık ordusuna katılmanın coşkusunu yaşadı. Törenin en dikkat çekici anlarından biri, KSBÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Tekin’in mezunlara yönelik gerçekleştirdiği, adeta bir hayat dersi niteliğindeki hitabı oldu.
Rektör Tekin'den önemli mesajlar
Rektör Tekin, hem üniversitenin Türkiye genelindeki özel konumuna dikkat çekti hem de geleceğin sağlık profesyonellerine meslek hayatlarında rehberlik edecek çok kritik tavsiyelerde bulundu.
KSBÜ’nün sadece sağlık alanına odaklanan üç üniversiteden biri olduğunu belirten Tekin, bu üniversitelerin İstanbul, Afyonkarahisar ve Kütahya’da yer aldığını ifade etti. Gediz Sağlık Hizmetleri MYO bünyesinde 6 programda toplam 595 öğrencinin eğitim gördüğünü vurgulayan Tekin, bugün mezun ettikleri 220 öğrencinin Türkiye’nin dört bir yanında, kamuda ve özel sektörde istihdam edileceğini kaydetti.
İletişimin önemi
Sağlık mesleğinin en güzel varlık olan 'insana' hizmet etmesi yönüyle kutsal olduğunu ve sevilmeden yapılamayacağını dile getiren Prof. Dr. Tekin, mesleki başarı için empati yeteneğinin önemine değindi. Ayrıca, sağlık camiasında sıkça yaşanan iletişim eksikliğine dikkat çekerek, genç meslektaşlarına şu uyarılarda bulundu: "En önemli eksiklerimizden bir tanesi, maalesef genel olarak sağlıkçıların ortak problemi; konuşmuyoruz. Hastalarımızla iletişim kurmalıyız."
Toplumsal sorumluluk
Rektör Tekin, mezunların omuzlarındaki toplumsal sorumluluğa da değinerek, gençlerin hayatta iki büyük kesime borçlu olduğunu ifade etti. İlk borcun, çocuklarını büyük fedakarlıklarla okutan ailelere olduğunu belirten Tekin, “Ailelerinizin soyismini gururla taşıyın, başlarını öne eğdirmeyin.” dedi. İkinci borcun ise devlete olduğunu vurgulayan Tekin, gençlerin işlerini en iyi şekilde yapması gerektiğini söyledi.
Sözlerinin ardından, KSBÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Tekin Gediz Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu birincisi Eda Nur Adıyaman’ı tebrik ederek plaket takdiminde bulundu.
KSBÜ REKTÖRÜ PROF. DR. AHMET TEKİN