24.06.2026-10:37 (Son Güncelleme:24.06.2026-10:37)

Fırat Üniversitesi'nde iletişim müzesi kuruldu

Elazığ'da 42 yılını eğitimine adayan Recep Bağcı, Fırat Üniversitesi'nde iletişim müzesi kurarak öğrencilerin geçmişten günümüze iletişim cihazlarını tanımasına fırsat tanıdı.

Elazığ’da 42 yıldır öğrencilerine eğitim veren Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Recep Bağcı, iletişim teknolojilerini daha iyi öğretmek amacıyla bir İletişim Müzesi kurdu.

1984 yılından bu yana Fırat Üniversitesi bünyesinde görev yapan Bağcı, 1998 yılında İletişim Fakültesi’nin kuruluş aşamasında da önemli katkılarda bulundu. Eğitim hayatı boyunca birçok öğrenci yetiştiren Bağcı, öğrencilerin iletişim cihazlarını tanımaları için bir müze kurma kararı aldı.

Bağcı, müze için kendi envanterindeki cihazların yanı sıra Elazığ’daki vatandaşlardan evlerinde kullanılmayan iletişim araçlarını getirmelerini talep etti. Topladığı cihazları koruma altına alan Bağcı, Cumhuriyet'in 100’üncü yılı ve Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin 25. yılı vesilesiyle müzeyi açtı.

Müzenin kurulma sürecini anlatan Bağcı, “45 yıldır iletişim teknolojileriyle iç içe bir uzmanım. Amacım öğrencilerime tarih boyunca iletişim teknolojilerinin evrimini göstermekti. Bu malzemeleri başka bir müzeye teslim edebilirdim, fakat kendi fakültemizde öğrencilere uygulamalı şekilde öğretmek istedim” dedi.

Bağcı, iletişim ekipmanlarını tanıtmak amacıyla her ders için müzeye öğrenci gruplarının geldiğini belirtti. “Sadece fotoğraf makineleri veya kameralar değil, burada sinema makineleri, matbaa makineleri, radyolar ve gramofonlar gibi çok çeşitli iletişim araçları sergileniyor” şeklinde konuştu.

Bağcı, “Böyle bir müze ülkemizde nadir bulunuyor. Hem öğrencilerimiz için hem de fakültemize katkıda bulundukları için mutluyum. Bu müze, şehrimizin kültürel seviyesini yansıtan önemli bir yer” diyerek destek verenlere teşekkür etti.

Hayatını öğrencilere adadı, fakülteye iletişim müzesi kurdu

Haber365
bilgi@haber365.com.tr