24.06.2026-11:17 (Son Güncelleme:24.06.2026-11:17)

Fırat Üniversitesi'nde iletişim müzesi kuran öğretim görevlisi Recep Bağcı'nın öğrencileri için önemli katkısı

Elazığ'da Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Recep Bağcı, öğrencilerine iletişim tarihi sunmak için müze açtı.

Elazığ’da 42 yıldır eğitim veren Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Recep Bağcı, öğrencilerin geçmişten günümüze iletişim cihazlarını daha iyi anlaması amacıyla bir İletişim Müzesi kurdu. Bu müze, ziyaretçileri yaklaşık 500 yıl geriye götürüyor.

1984 yılında Fırat Üniversitesi’ne katılan Recep Bağcı (65), 1998 yılında İletişim Fakültesi’nin kuruluşunda önemli rol oynadı. Eğitimci olarak 42 yıllık kariyerinde çok sayıda öğrenci yetiştiren Bağcı, iletişim teknolojileri dersini alan öğrencileri için bir iletişim müzesi açma kararı aldı. Kendi envanterindeki cihazların yanı sıra, yakınları ve Elazığ halkından yardım alarak kullanılmayan iletişim cihazlarını toplamaya başladı. Topladığı bu eski iletişim araçlarını koruma altına alarak, hayalini gerçekleştirdi ve Cumhuriyetin 100’üncü yılı ile Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin 25. yılına özel olarak müzeyi açtı.

Müzenin kuruluş aşamasını anlatan Recep Bağcı, "45 yıldır iletişim teknolojileriyle iç içeyim. Gazetecilik, televizyonculuk ve radyoculuk gibi alanlarda deneyim kazandım. Bu süreç içerisinde öğrendiklerimi öğrencilerimle paylaşmak için böyle bir girişimde bulundum. Eğitimciliğim nedeniyle öğrencilerimizin, dünden bugüne iletişim teknolojilerini uygulamalı olarak görmelerini istedim" dedi.

Bağcı, müzeyi Elazığ Belediyesi’nin Basın Müzesi’ne vermek yerine, eğitim amaçlı olarak kendi fakültelerinde kurmayı tercih etti. "Son 500 yıldaki iletişim teknolojilerini burada sergiliyoruz. Öğrencilerimiz, hocaları eşliğinde bu muhteşem koleksiyonu görme fırsatı buluyorlar" diyen Bağcı, müzenin sadece iletişim cihazlarıyla sınırlı olmadığını, sinema makineleri, matbaa makineleri ve gramofon gibi farklı türde ekipmanların da bulunduğunu kaydetti.

Ayrıca, "Türkiye’de 50’nin üzerinde iletişim fakültesi bulunuyor ancak bu denli derli toplu bir müze yok. Öğrencilerimize ve fakültemize böyle bir müze kazandırmaktan mutluluk duyuyorum. Hala bağışlar almakta olduğumuzu belirtmek isterim. Müzeler, bir şehrin kültürel seviyesini yansıtan önemli mekanlardır" şeklinde konuştu.

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP BAĞCI AÇIKLAMALARDA BULUNDU

Haber365
bilgi@haber365.com.tr