25.06.2026-10:25 (Son Güncelleme:25.06.2026-10:25)

Eskişehir'de balık tezgahları meyve ile renklendi

Eskişehir'de bir balıkçı, satışlardaki düşüşü aşmak için tezgahlarının yarısını meyve ile doldurdu.

Eskişehir'de balık tezgahları meyve ile renklendi

Eskişehir’de balıkçılık yapan esnaf Aykut Şen, havaların ısınması ve av yasağının başlamasıyla düşen satışlara çareyi tezgahlarının yarısını meyvelere ayırmakta buldu. Şen, balık satışlarının düşmesi üzerine tezgahının yarısını rengarenk yaz meyveleriyle doldurarak, hem işlerinin devamlılığını sağlıyor hem de yaz aylarında vatandaşa taze meyve sunuyor.

Balıkçılığın sezonluk yapısı

Balıkçılık mesleğinin sezonluk yapısına dikkat çeken Aykut Şen, "Balıkçılık bildiğiniz gibi 9 ay üzerinden yapılıyor. Kalan 3 ay yaz aylarında da meyveye çeviriyoruz. Yaz aylarında balık yasağı giriyor. Avlanması yasak olduğu için az az miktarda geliyor. Az miktarda geldiği için de tezgahımızın yarısını meyveyle dolduruyoruz. 3 ay boyunca vatandaşımıza hizmet ediyoruz" dedi.

Meyve fiyatları ve çeşitleri

Bu yıl meyve bolluğu yaşandığını ve bunun fiyatlara olumlu yansıdığını belirten Şen, "Geçen sene yağışlardan dolayı kirazı dolu vurdu. Yani meyveler geçen sene bu zamanlar kirazın kilosu 600 lirayken şimdi 150 lira. Bu sene yağışlar meyveyi etkilemedi. Bol olduğu için fiyatlar da uygun. Kiraz, erik, çilek satıyoruz. Dut yeni başladı, daha 3 gündür getiriyoruz dutu da" ifadesinde bulundu.

Günlük meyve satışları

Vatandaşların taze meyveye yoğun ilgi gösterdiğinin altını çizen Şen, "Meyvelerimiz genelde geldiği gün tükeniyor. Günlük 500 kilo, 1 ton arası meyve satışımız oluyor günlük. Geldiği gün de tükeniyor" şeklinde konuştu.

ESKİŞEHİR'DE BALIKÇILIK YAPAN ESNAF AYKUT ŞEN, HAVALARIN ISINMASI VE AV YASAĞININ BAŞLAMASIYLA DÜŞEN SATIŞLARA ÇAREYİ TEZGAHLARININ YARISINI MEYVELERE AYIRMAKTA BULDU.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr