Eleşkirt'te düzenlenen Kitap Şenliği'nde öğrenciler yaratıcı projelerle dikkat çekti
Ağrı'nın Eleşkirt ilçesinde, Eleşkirt Kaymakamlığı himayelerinde ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen Kitap Şenliği, 15 Temmuz Parkı'nda gerçekleşti. Etkinliğe, ilçedeki tüm 6, 7, 10 ve 11. sınıf öğrencileri katıldı.
Etkinlik, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde düzenlenerek, öğrencilerin okuma alışkanlıklarını geliştirmeyi ve okuduklarını anlama becerilerini artırmayı amaçladı.
Okuma alışkanlıklarının önemi vurgulandı
Programın açılışında konuşan İlçe Milli Eğitim Müdürü Burhan Kurt, teknoloji bağımlılığının günümüzde büyük bir sorun olduğunu vurgulayarak, öğrencilerin kitaplarla buluşmasının ve eserleri farklı açılardan incelemesinin önemli bir kazanım olduğunu ifade etti.
Kurt, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin hedefleri arasında sağlıklı, yetkin bireyler yetiştirmenin yer aldığını belirterek, okuma ve anlama becerilerinin önemine değindi.
Öğrencilerin sanatsal projeleri ilgiyle izlendi
Şenliğin final etkinliği olarak gerçekleşen programda, 1743 öğrencinin katıldığı 30 etkinlik sergilendi. Öğrenciler, okudukları kitapları tiyatro, karikatür, çizim ve çeşitli canlandırma yöntemleriyle tanıttı.
Hazırlanan projeler, öğrencilerin özgün bakış açılarıyla oluşturduğu eserlerden oluştu. Ziyaretçiler, kitap kahramanlarının canlandırıldığı, eserlerin çizgi film ve karikatür formatına dönüştürüldüğü çalışmaları büyük bir ilgiyle takip etti.
Programa Eleşkirt Kaymakamı Ömer Saygılı, İlçe Milli Eğitim Müdürü Burhan Kurt, ilçe protokolü, okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve vatandaşlar katıldı. Şenlik, öğrencilerin sanatsal ifade yeteneklerini geliştirmeye ve okuma kültürünü yaymaya yönelik önemli bir adım olarak değerlendirildi.
AĞRI'NIN ELEŞKİRT İLÇESİNDE DÜZENLENEN KİTAP ŞENLİĞİ'NDE ÖĞRENCİLER, OKUDUKLARI KİTAPLARI TİYATRODAN KARİKATÜRE, ÇİZİMLERDEN CANLANDIRMALARA KADAR FARKLI YÖNTEMLERLE TANITARAK ESERLERİ SANATLA BULUŞTURDU.