26.06.2026-16:51 (Son Güncelleme:26.06.2026-16:51)

Cumhurbaşkanı Erdoğan: 1 yılda yaptığımız ihracatı, artık 1 haftada yapıyoruz

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye'nin ihracat başarılarını ve gelecekteki hedeflerini açıkladı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan: 1 yılda yaptığımız ihracatı, artık 1 haftada yapıyoruz

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen 'TİM 33. Genel Kurulu ve İhracat Şampiyonları Ödül Töreni'nde yaptığı konuşmada, Türkiye’nin ihracatındaki başarıları vurguladı.

Erdoğan, "Yıllık 248 milyon dolar savunma sanayii ihracatından bugün aynı sektörde aylık 992 milyon dolar ihracat yapan seviyeye geldik. Yani, 1 yılda yaptığımız ihracatı, artık 1 haftada yapıyoruz," dedi. Türkiye’nin ticaret arayışının sadece mal alıp satmanın ötesine geçtiğini ifade etti.

Ayrıca, Erdoğan, Türkiye’nin ihracatını artırmak için yurt içindeki 27 sektörü ve 61 ihracatçı birliğini bir araya getiren Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin misyonuna vurgu yaptı. 2025'te mal ve hizmet ihracatının 395,9 milyar dolar ile Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırdığını belirtti.

İhracatta sürdürülebilir büyüme

Cumhurbaşkanı, "Küresel pazarlarda bayrağımızın dalgalanmadığı tek bir gümrük kapısı bırakmama şiarıyla gerçekleştirdiğimiz ihracat başarıları, milli motivasyon kaynağımız olmuştur," diye ekledi. 2026 yılı için de büyüme hedeflerini açıkladı ve günlük ihracatın 2,4 milyar dolar ile tüm zamanların en yüksek değerine ulaştığını duyurdu.

2028 Hedefleri

Uzak ülkelere ihracat hedefinin 50 milyar dolar olduğunu belirten Erdoğan, İslam İşbirliği Teşkilatı üyesi ülkelerle toplam ihracat payını %30 seviyesine çıkarmak için çalışmalarına devam ettiklerini ifade etti.

Erdoğan, Eximbank'ın sermayesini 100 milyar liraya ulaştırdığını, ihracatçılar için sağlanan desteği artırmayı düşünüldüğünü ve ticaretin önündeki engelleri kaldırmak için çalıştıklarını sözlerine ekledi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan: "1 yılda yaptığımız ihracatı, artık 1 haftada yapıyoruz"

Haber365
bilgi@haber365.com.tr