COP31 Başkanı Kurum: Temel önceliklerimiz elektrifikasyon, atık yönetimi, dirençli şehirler, eğitim ve finansman
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında düzenlenen İklim İnovasyon Forumu’nda önemli açıklamalarda bulundu. Kurum, elektrifikasyon konusunda küresel bir tartışma başlatmak istediklerini belirterek, “2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35’inin elektrikten karşılanması hedefi etrafında şekillendirmek istiyoruz.” dedi.
Kurum, COP31’in Türkiye’nin ev sahipliğinde Antalya’da düzenleneceği Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi (BMİDÇS) 31. Taraflar Konferansı öncesinde Londra’da bulundu. Önceki COP başkanları ve çeşitli ülkelerin liderleriyle bir araya gelen Bakan, forumda COP31 Eylem Gündemi hakkında katılımcılara sunum yaptı.
Süper El Nino tehdidi
İklim krizinin etkilerine değinen Bakan Kurum, “Küresel ekonomide yaşanan zorlukların yanı sıra, süper El Nino tehdidiyle karşı karşıyayız. Araştırmalar, El Nino olaylarının 5 trilyon dolarlık bir maliyete yol açabileceğini ortaya koyuyor.” uyarısında bulundu.
Antalya’da değişim için ortak kararlılık
Kurum, “Kasım ayında Antalya’da bu gidişatı değiştirebiliriz. Dünyanın dört bir yanında etkili sonuçlar elde etmek istiyor, katılımın önemini vurgulamak istiyoruz.” şeklinde konuştu.
Elektrifikasyonun hızlandırılması
Bakan, COP31 Eylem Gündemi’nde elektrifikasyonun önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, “Ülkeleri, şirketleri ve aileleri dalgalı enerji fiyatlarından korumak için elektrifikasyonun hızlandırılması gerektiğinin altını çiziyoruz.” dedi.
Gelişmekte olan ülkelere destek önem taşıyor
Bakan Kurum, 2035’e kadar yüzde 35 hedefinin gerçekleşebilmesi için gelişmekte olan ülkelere sağlanan finansmanın kritik önemde olduğunu ifade etti. “Bu dönüşüm, gelişmekte olan ülkelerin ihtiyaç duyduğu fonlara erişimiyle yakından ilişkilidir.” açıklamasında bulundu.
Sıfır atık hareketi
Kurum, atık yönetimi konusunun da gündemde olduğunu belirterek, “Atık sektörünün insan kaynaklı metan emisyonlarının yaklaşık yüzde 20’sinden sorumlu olduğunu bilmeliyiz. Biz, 2035 yılına kadar atık üretimini yarı yarıya indirmek hedefindeyiz.” dedi.
Dirençli şehirler ve enerji verimliliği
“Türkiye, dirençli şehirler alanında önemli deneyimlere sahip. Asrın Felaketi sonrası, 11 ilde 455 bin konut inşa ettik.” diyerek, enerji verimliliği hedeflerinden bahsetti.
İklim eğitimine vurgu
Kurum, iklim değişikliğinin eğitim müfredatlarına dahil edilmesi gerektiğini belirterek, “İnsanların iklime dirençli bir gelecek için bilinçli seçimler yapabilmeleri adına farkındalık önemlidir.” dedi.
Son olarak, COP31 Başkanlığı olarak temel önceliklerini belirlediklerini ifade eden Bakan Kurum, “Dünyanın geleceğini şekillendirecek bu öncelikler üzerinde hep birlikte çalışmalıyız.” çağrısında bulundu.
Forumda, Londra İklim Eylem Haftası Kurucusu Nick Mabey ve BM İklim Eylemi Ekibi Danışmanı Selwin Hart gibi birçok isim de konuşma yaptı.
COP31 BAŞKANI VE ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANI MURAT, İKLİM İNOVASYON FORUMU’NDA COP31 EYLEM GÜNDEMİ VE ÇERÇEVESİ HAKKINDA KATILIMCILARA SUNUM YAPTI.