İstanbul'daki zehirlenme davasında karar alındı
İstanbul’da, aynı aileden 4 kişinin konakladıkları otelde zehirlenme iddiasıyla hayatlarını kaybettiği olayda yargılanan 6 sanığın duruşması İstanbul 30. Ağır Ceza Mahkemesi’nde gerçekleştirildi. Mahkeme, sanıklar Rustemsha Batyrov ve Muhammed Moeen Ud Dın Chıshtı hakkında beraat kararı verdi. Diğer sanıklara ise bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebep olma suçundan değişen oranlarda hapis cezaları kesildi.
Aile üyelerinden açıklamalar
Otel sorumlusuna Hakan Oğlak için 13 yıl 4 ay, ilaçlama firması yetkilileri Zeki Kışı ve Serkan Kışı için 18 yıl, ilaçlama firması çalışanı Doğan Caferoğlu için ise 12 yıl 2 ay hapis cezası verildi. Aile üyeleri, verilen karara itiraz edeceklerini açıkladı.
Servet Böcek’in babası Yılmaz Böcek, “18 yıl değil, 180 yıl da alsalar giden canlar geri gelmeyecek. Gönül isterdi ki en ağır cezayı almaları gerekirdi.” dedi ve kararın istinaf mahkemesine taşınacağını belirtti.
Çiğdem Böcek’in annesi Aysu Çelik ise, “18 yıl benim çocuklarımı geri getirir mi? Muhammed’imi, Masal’ımı geri getirir mi? Yüksek adaletin verdiği bu karara itiraz ediyorum.” açıklamasıyla duygularını dile getirdi.
Aile avukatından da önemli açıklamalar
Ailenin avukatı Yaşar Balcı, “Mahkeme, 4 kişinin ölmesi ve firmanın daha önce de buna benzer olaylar yaşamış olması nedeniyle alt sınırdan uzaklaşarak 18 yıl hapis cezasına hükmetti. Ancak bizce kasta varan bir eylem söz konusu. Bu nedenle kararı istinafa taşıyacağız.” şeklinde konuştu.
Davanın yargı sürecinin üst mahkemede devam etmesi bekleniyor.
Böcek ailesi davasında, aile üyeleri karar hakkında konuştu