28.06.2026-12:19 (Son Güncelleme:28.06.2026-12:19)

Bilecik'te orman yangınlarına karşı tedbirler masaya yatırıldı

Bilecik'te orman yangınlarına karşı alınacak tedbirler ele alındı. Yasal düzenlemeler ve koordinasyon ön planda.

Bilecik’in Gölpazarı ilçesinde, orman yangınlarına karşı etkili önlemler görüşüldü. Gölpazarı Kaymakamı Feyza Nur Kılıç başkanlığında, kamu kurum amirleri ve bölgede faaliyet gösteren işletme sahiplerinin katılımıyla düzenlenen ‘Orman Yangınlarının Önlenmesi ve Yaz Tedbirleri Koordinasyon Toplantısı’ gerçekleştirildi.

Toplantıda, yeşil vatanın korunması için gereken kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesi ve orman yangınları riskinin en aza indirilmesi hedeflendi. Özellikle, ormanlık alanlara yakın bölgelerde anız ve bitki örtüsü yakılmasının kesinlikle yasaklandığı vurgulandı. Kurallara uymayanlar hakkında yasal işlem uygulanacağı kararlaştırıldı.

Ayrıca, kırsal ve ormanlık alanlarda meydana gelebilecek yangınlara hızlı müdahale için tüm kurumların araç ve personel kapasitesinin entegre edilmesi gerektiği üzerinde duruldu. Orman içi ve mesire alanlarında yapılan piknik faaliyetleriyle ticari işletmelerin, belirlenen saat kısıtlamaları ve güvenlik kuralları çerçevesinde sıkı denetim altında tutulacağı ve denetimlerin sürekli sürdürüleceği belirtildi.

Gölpazarı Kaymakamı Feyza Nur Kılıç, "Ormanlarımızı korumak hepimizin ortak sorumluluğudur. Yaz aylarında artan risklere karşı tüm kurumlarımızla koordineli şekilde gerekli tüm tedbirleri alıyoruz" dedi.

BİLECİK'TE ORMAN YANGINLARINA KARŞI TEDBİRLER MASAYA YATIRILDI.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr